خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ایتالیا از غرفه کشور در دوسالانه ونیز بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۴۱۵

محمدرضا صبوری، سفیر کشورمان در ایتالیا با حضور در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴ از آثار هنرمندان ایرانی دیدن کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا صبوری پس از بازدید از پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی عنوان کرد: نمایشگاه «والایی» از حیث محتوا، چیدمان و کیفیت هنری در سطح بسیار فاخری قرار دارد؛ به ویژه با توجه به تحولاتی که در منطقه خاورمیانه رقم خورده، عنوان نمایشگاه و محتوای آثار بسیار سنجیده و هوشمندانه انتخاب شده است. فکر می‌کنم بازدیدکنندگان هم پس از تماشای آثار ارائه‌شده به این مهم پی خواهند برد. 

سفیر ایران در ایتالیا افزود: برپایی این نمایشگاه در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، حاکی از عمق سیاست راهبردی کشورمان در منطقه خاورمیانه است و هنرمندان ما هم به واسطه آثار هنری خود از این سیاست حمایت می‌کنند. با توجه به شرایط غمگینی که هم‌اکنون در غزه جریان دارد، گمان می‌کنم برپایی این نمایشگاه از یک سو بتواند تسکینی بر دردها و آلام مردم مظلوم فلسطین باشد و از سوی دیگر موجب روشنگری عمومی در زمینه اهداف شوم و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شود. 

در این بازدید، محمدتقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا و حسین مورلی دبیر انجمن شیعیان المهدی ایتالیا، محمدرضا صبوری را همراهی کردند. 

گفتنی است که پاویون ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» نام دارد که در قالب نمایشگاه «والایی» به نمایش آثار هنرمندانی چون مصطفی گودرزی، کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، عبدالحمید قدیریان و غلامعلی طاهری می‌پردازد؛ آثاری که جملگی حول محور مظلومیت کودکان غزه خلق شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز