خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد خبر داد؛

جشنواره فیلم فجر صاحبِ خانه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۴۹۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری برای خانه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در مراسم اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: آغاز چهل‌وششمین بهار انقلاب اسلامی ایران را تبریک عرض می‌کنم. انقلاب بزرگ اسلامی ما اساساً یک انقلاب فرهنگی است؛ از نشانه‌های فرهنگی بودن این انقلاب بزرگ این است که قله رویدادهای فرهنگی هنری ما به نام فجر انقلاب نامگذاری شده است. همه برنامه‌های مهم فرهنگی هنری در همین ایام‌الله و با نام قرآنی فجر برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این افتخار مهم برای اصحاب فرهنگ و هنر این مرز و بوم ثبت و ضبط شده که در چنین روزهای باشکوهی که ملت با عظمت ایران استقلال، آزادی، عدالت، معنویت و همه آرمان‌های بلند خودش را در قامت رسای انقلاب اسلامی به پیروزی رساند. من بایستی تشکر کنم برای اتفاق بزرگی که امسال شاهدش بودیم، خانواده فرهنگ و هنر پر رونق‌ترین دوره تاریخی خودش را تجربه کرد. از ابتدای سال تا امروز ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ هیچ روزی در سال بر اصحاب فرهنگ و هنر سپری نشد مگر اینکه یک رویداد باشکوه را تجربه کردند. امروز در نقطه طلایی رویدادهای سینمایی، رویداد باشکوه فجر انقلاب اسلامی را شاهد هستیم.

اسماعیلی در ادامه تأکید کرد: من از همه مهمانان عزیزی که نتوانستند در سالن اصلی حاضر شوند عذرخواهی می‌کنم. امروز جشن فرهنگ و هنر در کشور عزیز ماست. سینمای ایران همپای همه عرصه‌های فرهنگی هنری این روزهای باشکوه را تجربه می‌کند. امسال بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تا امروز فروش سینمای ایران و نزدیک به ۲۷ میلیون آمار تماشاگران سینما را داشتیم و ساخت نزدیک به ۳۰۰ سالن سینما در حدود دو سال بخشی از کارنامه پر افتخاری است که خانواده سینما تجربه کرده است. 

وی افزود: جشنواره فجر چهل و دوم از هر جشنواره قبلی به آرمان‌های بزرگ مردم ایران نزدیک‌تر بود. حضور پرشور پیشکسوتان، جوانان، فیلم اولی‌ها، پرورش‌یافتگان نوین سینمای ایران در کنار بزرگان این عرصه روزها و شبهای باشکوهی را برای همه جامعه ایرانی رقم زد. فیلم فجر امسال در همه استان‌ها با کمیت و کیفیت باشکوه برگزار شد. مفاخر ملی ایران مورد تجلیل قرار گرفت، رویدادهای بزرگ، نقاط افتخارآمیز، صنعت ملی شدن نفت، حادثه و جنبش بزرگ ۱۵ خرداد، اتفاق باشکوه تاریخی کاروان اسرای کربلا که برای همیشه تاریخ نام بلند زینب کبری (س) را ثبت کرد، سایر فیلم‌هایی که بزرگان دفاع مقدس را به تصویر کشید، رخدادهای مهم، مفاخر فرهنگی، ۳۳ فیلم هر کدام بخشی از تاریخ با عظمت ایران عزیز را برای ما روایت کردند و من از همه اصحاب سینما و هنر تشکر می‌کنم. انشاالله این مسیر با قوت ادامه پیدا خواهد کرد. در اینجا از هیئت انتخاب، داوری، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، نهادها، شخصیت‌ها، دوستانم در شهرداری تهران، سازمان صداوسیما، نهادهای حامی که همراه ما بودند تشکر می‌کنم.

اسماعیلی در پایان گفت: خبر مهمی که امسال با پشتیبانی آقای رئیس جمهور و معاون اول تقدیم اهالی سینما کردیم؛ ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری برای خانه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی است. ساخت این مجموعه بزرگ انشاالله در گذر فرهنگی تهران آغاز خواهد شد و خیلی امیدواریم که قبل از پنجاهمین سالگرد انقلاب اسلامی آن را تقدیم اهالی فرهنگ و هنر کنیم. انشاالله این رویداد بزرگ باعث رونق بیشتر، فضای همدلی، همگرایی، امید، اخلاق و معنویت در سینمای پرآوازه ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز