خبرگزاری کار ایران

گورستانی با ۶۷ اسکلت و اشیای ارزشمند در ایتالیا کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۶۷

گورستانی تازه کشف شده در مرکز ایتالیا، بقایای ۶۷ نفر را در خود جای داده که مملو از هدایای پس از مرگ و اشیا گرانبها از جمله جواهرات و طلا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، گورستانی متعلق به دوران روم باستان که احتمالاً لایه‌های باستانی متعددی دارد، در مرکز ایتالیا کشف شده که حدود 60 گور مملو از جواهرات، طلا و بقایای کفش های چرمی، سفال و سایر کالاهای گرانبها دارد.

این گورستان که قبل از کار ساخت و ساز برای پروژه انرژی خورشیدی در شهر توسکانی پیدا شد، ممکن است با ویلای هتل مانندی مرتبط باشد که به عنوان ایستگاه بین راهی برای مسافران مهم مانند مقامات بلندپایه استفاده می‌شد.

گورستانی با ۶۷ اسکلت و اشیای ارزشمند در ایتالیا کشف شد

امانوئل جیانینی، از شرکت باستان‌شناسی Eos Arc و مدیر ارشدباستان شناس در این‌باره گفت: جواهرات، شیشه‌ها، سفال‌ها، کفش‌ها، سکه‌های متعدد، تصویری از افرادی به ما می‌دهند که از رفاه خاصی برخوردار بودند و می‌توانستند چنین تجملات کوچکی را تهیه کنند.

بیشتر مقبره‌ها به‌سبک «کاپوچینا» بودند (نوعی دفن متداول که در آن متوفیان با کاشی‌های سنگی یا سرامیکی که به شکل قاب A مرتب شده بودند، پوشانده می‌شدند.) با این حال، باستان شناسان همچنین گورهای ساده بدون چنین پوششی، و همچنین اسکلت هایی را که در ظروف سرامیکی بزرگ قرارداده شده‌اند بدست آوردند همچنین شواهدی از سوزاندن برخی افراد پیدا کردند.

این گورستان مربوط به دوران اوج امپراتوری روم، بین قرن دوم و چهارم پس از میلاد است، احتمالاً با ایستگاهی به نام «مانسیو» مرتبط بوده است. در آنجا، مقامات بلندپایه و سایر مقامات می‌توانستند برای استراحت و صرف غذا در حین انجام امور دولتی توقف کنند.

جیانینی گفت: منابع تاریخی از خانه‌ای به نام Tabellaria در امتداد via Aurelia، جاده‌ای باستانی که تقریباً از پیزا به رم امتداد داشت، یاد می‌کنند. موقعیت این عمارت تنها در فاصله 1640 فوتی (500 متری) از گورستان است که نشان دهنده ارتباط بین آنهاست.

تاکنون، باستان شناسان تنها ارزیابی‌های اساسی از اسکلت‌های تازه کشف شده از نظر جنسیت و سن در هنگام مرگ انجام داده‌اند که نشان می دهد، مردم در یک بافت شهری زندگی می‌کردند.

آنها قصد دارند مطالعات ژنتیکی را انجام دهند تا درباره 67 نفری که در گورستان دفن شده‌اند بیشتر بدانند، از جمله تلاش برای کشف اینکه آیا مقبره‌هایی که بیش از یک نفر را در خود جای داده‌اند، بقایای اعضای خانواده را در خود جای داده‌اند یا خیر.

جیانینی گفت: علاوه بر این، آثار کشف شده در حفاری در حال مطالعه و مرمت هستند و پس از تکمیل، آنها در یک موزه محلی به نمایش گذاشته خواهند شد. 

جیانینی و تیمش امیدوارند با استفاده از آخرین فناوری، تحقیقات خود را با بازسازی زندگی جمعیت باستانی منطقه تا حد امکان با جزئیات بیشتر گسترش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز