خبرگزاری کار ایران

کارگردان انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید»:

در کشور به کار گروهی بها داده نمی‌شود/ پیشرفت‌مان در حوزه انیمیشن‌های کوتاه قابل ملاحظه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۳۲۰

امیر مهران معتقد است که تولید انیمیشن در کشور کاری سخت است با این حال در سال‌های اخیر شاهد موفقیت‌های بسیاری در فستیوال‌های جهانی در حوزه فیلم‌های انیمیشن و کوتاه بوده‌ایم و جوایز زیادی کسب کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر مهران، کارگردان انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید»، محصول مرکز گسترش، درباره این فیلم گفت: «نهنگ سفید» ژانری درام دارد و در مورد جنگ سخن می‌گوید. فیلم فضایی ضدجنگ دارد و من تلاش کردم در نوع روایت فضا و قصه منطقه‌ای خاص را در نظر نگیرم تا سخن و پیام جهانی فیلم حفظ شود. «نهنگ سفید» قصه یک پیرمرد است که سال‌ها قبل در یک عملیات جنگی چند تن از دوستانش را از دست می‌دهد و حالا به همان منطقه بازگشته تا نشان‌هایی از دوستانش را پیدا کند. تنها نشانه‌ای که در ذهن دارد هم نهنگ سفیدی است که در آن سال‌ها دیده است. 

مهران با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر هنرمندان دسترسی بسیار خوبی به آثار برجسته جهان در حیطه انیمیشن‌های کوتاه داشته‌اند، گفت: درواقع وجود اینترنت کاری کرده که بتوانیم به راحتی فیلم‌های روز را ببینیم و با آثار موفق و سازندگان‌شان آشنا شویم. همین موضوع باعث شده در حوزه تولید انیمیشن‌های کوتاه به لحاظ کیفی و فنی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته باشم. در مورد میزان تولیدات شاید پیشرفت بالایی نداشته‌ایم. در کشور ما چندان به کار گروهی بها داده نمی‌شود. ساخت انیمیشن کاملا نیاز به تلاش و همکاری گروهی دارد و تا زمانی که یاد نگیریم در کنار هم کار کنیم، از نظر کمی پیشرفت نخواهیم کرد. 

کارگردان انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید» گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد موفقیت‌های بسیاری در فستیوال‌های جهانی در حوزه فیلم‌های انیمیشن و کوتاه بوده‌ایم و جوایز زیادی کسب کرده‌ایم. تولید انیمیشن در کشور ما کاری سخت است و افرادی که با سخت‌کوشی این راه را ادامه داده‌اند می‌توانند در آینده اتفاقات خوبی را رقم بزنند. 

این کارگردان در ادامه  افزود: حمایت از این افراد می‌تواند کارگردان‌های با استعداد را به سمت ساخت آثار بلند و حضور در چرخه اقتصادی سینما راغب کند. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که کلا سینما در کشور ما چرخه اقتصادی مناسبی ندارد و نباید در همان ابتدای راه از هنرمندان توقع سودآوری داشت. 

مهران با بیان اینکه هر جشنواره‌ای می‌تواند در مباحث تخصصی که به آن می‌پردازد تاثیرگذار باشد، گفت: در مدت زمان هفت‌روزه‌ای که جشنواره پویانمایی برگزار می‌شود افراد متخصص بسیاری از سراسر کشور گرد هم میایند. در حاشیه این جشنواره وورک‌شاپ‌های مختلفی برگزار می‌شوند که با حضور در آنها می‌توان از تجربیات هنرمندان و متخصصان بهره برد. جشنواره پویانمایی هم می‌تواند مستقیمی بر تولید انیمیشن‌های خوب تاثیر داشته باشد و نیروی محرکه‌ای قوی باشد برای جوانانی که به این رشته علاقمند هستند تا در سال‌های آتی نیز با تولیدات‌شان در این جشنواره حضور داشته باشد. 

وی نقش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال‌های اخیر بر سینمای انیمیشن کوتاه را مهم دانست و گفت: نبود حمایت ارگان‌ها و مراکز فرهنگی باعث شده است مرکز به جایی برای حمایت از جوانان برای ساخت انیمیشن‌های کوتاه تبدیل شود. باعث خوشحالی بود اگر ارگان‌های دیگر نیز از این هنر حمایت می‌کردند و رقابتی جذاب شکل می‌گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز