خبرگزاری کار ایران

فرماندار لامرد:

حل مشکل بیکاری جوانان موجب ریشه کنی فساد است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۱۱

امروز اگر مشکل اشتغال و بیکاری جوانان با راه اندازی صنایع حل شود فساد، سرقت و بسیاری از مشکلات اجتماعی ریشه کن خواهند شد / درصد نیروهای بومی که در پالایشگاه پارسیان، منطقه عملیاتی پارسیان(تابناک) و دیگر صنایع بکار گرفته شده اند درصد بالایی است.

اولین نشست خبری فرماندار لامرد با اصحاب رسانه همزمان با آغاز هفته ی گرامی داشت مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات شهید جنگ آور فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد و مهر، محمود صفری که در این نشست با تشریح شرایط گذشته، کنونی و برنامه های آینده برای شهرستان لامرد افزود: اگر قرار باشد شهرستانی توسعه پیدا کند و سرمایه گذاری جذب کند باید امنیت در آن برقرار باشد که این موضوع در شهرستان لامرد اتفاق افتاده است.

فرماندار لامرد مهم ترین عامل جذب سرمایه گذار در شهرستان لامرد را امنیت پایدار دانست و خاطرنشان کرد: اگر مشکل اشتغال و بیکاری جوانان با راه اندازی صنایع حل شود فساد، سرقت و بسیاری از مشکلات اجتماعی ریشه کن می شود.

صفری به انتخابات نهمین دوره مجلس و چهارمین دوره شوراها اشاره کرد و افزود: فرمانداری لامرد با انتخاب دستگاه های نظارت و اجرا نیز این دو انتخابات مهم را سالم و بطور صحیح برگزار کرد.

فرماندار لامرد در قسمت دوم نشست خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه تدبیر و برنامه هایی در حمایت وجذب نیروهای بومی شاغل و بیکار دارید افزود: اینکه نیروهای بومی باید به کار گرفته شوند نیز این یک واقعیتی است که ما به دنبال آن هستیم.
وی افزود: طبق آماری که داریم درصد نیروهای بومی که در پالایشگاه پارسیان، منطقه عملیاتی پارسیان(تابناک) و دیگر صنایع بکار گرفته شده اند درصد بالایی است ولی برای ما کافی نخواهد بود.

وی جذب نیروهای غیربومی را یک اتفاق طبیعی خواند و تصریح کرد: در صدد این هستیم که با تلاشهای خود و نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با راه اندازی صنایعی که پیش بینی شده است جوانان بومی فارغ التحصیل از دانشگاه ها بکارگیری شوند.

صفری در خصوص اقدامات خود در جذب نیروهای بومی در بخش خصوصی نیزگفت: در بخش خصوصی نیز با معرفی جوانانی به شرکت های فعال در شهرک صنعتی بسیاری از آنان که از روستاها و بخش های شهرستان لامرد هستند بکارگرفته شده اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا تاکنون بطور پیوسته جلسات کمیته کارگری برگزار نشده و یا اگر شده است نتایج قابل توجهی نداشته و درحالیکه در بحثفرهنگی، بودجه ای در نظر گرفته می شود ولی بیشتر مشکلات فرهنگی و اجتماعی که ناشی از بیکاری، عدم تقویت بنیه جامعه کارگری و زنان و… است نیز در این خصوص بودجه ای اختصاص داده نمی شود تا در این خصوص کار پژوهشی و اقداماتی در جهت تقویت بنیه جامعه کارگری صورت گیردگفت: همانطور که قبلا هم اشاره کردم و تلاش ما برای رفع مشکلات بیکاری و اشتغال می باشد که حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در پی خواهد داشت و ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران لامرد نیز به همین موضوع بر می گردد.

ودر پایان، گرانی زمین، اقدامات فرمانداری در انتقال پرونده مالیات بر ارزش افزوده کارخانه سیمان، نحوه تقسیم دو درصد نفت و گاز بین ادارات، برنامه های فرماندار در تامین نیازهای نیروی انسانی شاغل با استقرار صنایع، فعالیت ها و برنامه های خود در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید، اقدامات خود در واریز ارزش افزوده پالایشگاه پارسیان و تقسیم مساوی، اقدامات و دلایل تغییر درجه فرودگاه لامرد، نظر فرمانداری در خصوص جشن لغو شده نیمه شعبان با تداخل برنامه حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در لامرد، برنامه فرمانداری در احداثمرکز تفریحی در لامرد، تدبیر و اقدامات فرمانداری در واگذاری مسکن مهر، قاچاق کالا و برنامه های خود در سال جاری، دلیل آتش سوزی تنگ خور و اقدامات انجام شده، تغییرات در فرماندار ی و… سوالات مطرح شده از فرماندار لامرد در این نشست بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز