خبرگزاری کار ایران

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خبرداد؛

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۵۶۹

نوبت اول آزمون سراسری 1403، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌‌ماه، با حضور 74هزار و 33 داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس پیرامون برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403در استان فارس توضیح داد: این آزمون در استان فارس، در 36شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به‌ گفته‌ی مسلم باقری،  از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری 1403 در کشور که تعداد یک میلیون و 152 هزار و 518نفر است؛ بیش از 74 هزار داوطلب مربوط به استان فارس است که 48 هزار و 394 نفر را بانوان و 25هزار و 639 نفر آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، 36 هزار و 279 نفر در رشته‌ی تجربی، 22هزار و 626 نفر در رشته‌ی علوم انسانی، 7هزار و 389نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، 4هزار و 654 نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و بیش از 3 هزارنفر در رشته‌ی هنر شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز  عنوان کرد: از شرکت‌کنندگان 28 هزار و440 نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که 9هزار و 994 آن‌ها را آقایان و 18 هزار و 446 را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز افزود: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت‌)، گروه های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه 6 اردیبهشت‌)،‌ و گروه تجربی (صبح جمعه 7 اردیبهشت‌) در استان فارس برگزار خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال 1403 در 36 شهرستان استان،‌ در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده های فنی حرفه‌ای و‌ آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری 1403 از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org   قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 5 و 6 اردیبهشت به باجه‌ی رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند. 

باقری گفت: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است. نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز