خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور خبرداد؛

طرح‌های کارآفرینی امید بیش از ۷۵۰۰ فرصت شغلی در فارس ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۶۵۳

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه حوزه فعالیت صندوق، طرح‌های خرد، کوچک، متوسط و معیشت محور است، گفت: تعداد شاغلین این طرح ها عمدتا زیر ٥٠ نفر می باشد و مربوط به همه بخش‌های اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، نعمت‌الله رضایی در حاشیه دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: صندوق کارآفرینی امید طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ٧٠ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده که شامل ١١ هزار میلیارد تومان اعتباری بوده که به کارآفرینان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در قالب این تسهیلات، بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مورد حمایت صندوق کارآفرینی قرار گرفته است.به گونه‌ای که در سال گذشته ۱۰۶ هزار فرصت شغلی در قالب ۴۰ هزار و ۸۷۷ طرح در سراسر کشور مورد حمایت قرار گرفته است.

رضایی ادامه داد: خوشبختانه صندوق کارآفرینی امید با توجه به ماهیت صندوق که یک موسسه عمومی غیردولتی است، می‌تواند در همه بخش‌ها فعالیت و طرح‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

وی اضافه کرد: دفاتر این صندوق در همه شهرهای کشور مستقر و مشاوره‌های شغلی و اشتغال در کنار پرداخت تسهیلات به کارآفرینان ارائه می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور همچنین حمایت از کارآفرینان زن را از رویکردهای مهم این صندوق ذکر کرد و گفت: بیش از ۳۲ درصد کارآفرینانی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده‌اند، بانوان هستند اما ۴۳ درصد شاغلین طرح‌های مورد حمایت صندوق را زنان تشکیل می‌دهند.

رضایی با بیان اینکه اولویت فعالیت صندوق با مناطق روستایی و محروم است، تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستاها در کشور، صندوق کارآفرینی امید در راستای ارائه خدمات بهتر اقدام به پرداخت غیرحضوری تسهیلات کرده است.

وی گفت: در حال حاضر تمام تسهیلات ضروری به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود و پرداخت وام‌های زیر یک میلیارد تومان نیز به صورت غیرحضوری پیش بینی شده و تا یکماه آینده این موضوع به صورت کامل عملیاتی خواهد شد.

تسهیلات اشتغالزایی برای یکهزار و ٦٢٢ طرح در فارس در سال گذشته

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور خاطرنشان کرد: طرح‌های خرد، کوچک و متوسط که مورد حمایت قرار می‌گیرند، سه ویژگی مهم دارند از جمله اینکه سرانه ایجاد اشتغال آنها پایین است، زود بازده هستند و البته ناپایدارندکه برای پایداری آنها، علاوه بر ارزیابی کارآفرین، همسویی بین سیاست‌های بخشی و منطقه ای ضروری است، که در این راستا طرح ها باید از طریق دستگاه های اجرایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند.

رضایی اضافه کرد: طی دو سال اخیر پرداخت‌ تسهیلات به طرح‌ها، با توجه به نظارت‌های انجام شده، میزان پایداری طرح‌‌های ما بیش از ۹۸ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که شفافیت یکی از اصول مهم دولت و نظام بانکی است، در این راستا سامانه‌ای راه‌اندازی شده و اطلاعات افراد در صورت دریافت تسهیلات و جزییات آن قابل مشاهده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: استان فارس سال گذشته برای یکهزار و ٦٢٢ طرح از تسهیلات اشتغالزایی صندوق به میزان دو هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال استفاده کرده است؛ همچنین زمینه ایجاد اشتغال ۴۲۰۰ نفر حاصل از اجرای این طرح‌ها فراهم کرده است.

رضایی اعلام کرد: امسال نیز پیش‌بینی شده تا پایان امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۳۵۰۰ طرح اشتغالزا پرداخت شود در قالب اجرای این طرح‌ها بیش از ۷۵۰۰ فرصت شغلی تثبیت یا ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۰.۶ درصد از اشتغال ایجاد شده در کشور را به خود اختصاص داد.

اختصاص 3هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کارآفرینی در فارس

همزمان با سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به استان فارس، توافق نامه همکاری میان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس و صندوق کارآفرینی امید به امضاء رسید.

موضوع این تفاهم نامه اعطای تسهیلات تلفیقی از کمک های فنی و اعتباری به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بخش خصوصی و تعاونی شامل برنامه‌های ایجادی و توسعه ای، تولیدی، اشتغال و کارآفرینی ست.  

رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در جلسه امضای این تفاهم نامه بیان کرد: تسهیلات صندوق دو ویژگی خاص دارد، یکی حمایت از طرح های خرد و کوچک و متوسط معیشت محور و دوم اینکه اولویت آن با روستاها و مناطق محروم است؛ ویژگی ای که این طرح ها دارند این است که با سرمایه اندک ایجاد می شوند ، خیلی زودبازده هستند و تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال دارند. 

 افکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس هم گفت: از آنجا که فرآیند بررسی تسهیلات در صندوق با بدنه کارشناسی مجرب و با سرعت صورت می گیرد، این توافق نامه می تواند اثر مطلوبی در حمایت از ایجاد اشتغال در استان و طرح های دانش بنیان داشته باشد. 

 پارسائیان مدیر صندوق کارآفرینی امید استان فارس در خصوص جزییات این تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه به مبلغ 3 هزارمیلیارد ریال است، که از این مبلغ 1000 میلیارد ریال از محل کمک های فنی و اعتباری و 2000 میلیارد ریال از محل منابع داخلی صندوق کارآفرینی امید طبق تامین و توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز