خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده:

سازمان گسترش باید به اساسنامه خود بازگردد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۰

در سال گذشته در حوزه صنایع نوین ۴۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۵۵ میلیارد ریال تحت عنوان پروژه‌های نوآوری و SBDC با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به اجرا درآمد.

مجمع عمومی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور محمدرضا نعمت زاده رئیس مجمع، غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان و سایر اعضای مجمع و هیات عامل ایدرو برگزار شد.

به گزارش ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این مجمع گفت: سازمان گسترش باید به اساسنامه خود بازگردد و قوانین بازدارنده از مسیر فعالیت این سازمان برداشته شود که به همین منظور لازم است این سازمان سناریوهایی را برای تصویب و بازگشت به اساسنامه خود تهیه و ارائه کند.
وی بیان کرد: در بحثپیمانکاری و توسعه فازهای پارس جنوبی امور باید سامان بیابد زیرا که کار بزرگ و جدیدی انجام شده و در اثر موانعی همچون تغییر و تحولات ارزی مشکلاتی ایجاد شده است.

غلامرضا شافعی رییس هیات عامل ایدرو درادامه این مراسم با ارایه گزارش تفصیلی از فعالیت‌ها و اقدامات ایدرو در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه صنایع نوین ۴۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۵۵ میلیارد ریال تحت عنوان پروژه‌های نوآوری و SBDC با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به اجرا درآمد.

شافعی همچنین در حوزه تجاری سازی طرح‌های صنایع پیشرفته بیان داشت: در این حوزه ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری در سال گذشته شناسایی و مطالعه شد و در خصوص ۲۹ طرح مطالعات امکان‌سنجی صورت گرفت که عملیات اجرایی ۹ طرح با حجم سرمایه گذاری ۷۰۹۶ میلیارد ریال آغاز شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: علاوه بر طرح های یادشده، پنج طرح صنایع پیشرفته با اعتبار ۳۰۴۲ میلیارد ریال از جمله طرح تولید حلال‌های شیمیایی، الیاف پیشرفته، بیوایمپلنت‌ها و دایکست منیزیم در ایدرو در دست اجرا است.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۳ پروژه کارآفرینی با اعتبار ۹۵.۶ میلیارد ریال توسط شرکت گسترش کارآفرینی از شرکت های تابعه ایدرو مورد حمایت قرار گرفته است.
وی در زمینه نوسازی و بهسازی صنایع توسط ایدرو نیز اظهار داشت: هشت پروژه نوسازی به ارزش ۵۹۷.۸ میلیون دلار و ۷۴۰ میلیارد ریال در شرکت های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، نساجی قائمشهر، بافت بلوچ و قند یاسوج توسط ایدرو به اجرا درآمده است.
رئیس هیات عامل ایدرو در بخش صنایع زیربنایی به تولید انواع الکتروموتور، ماشین ابزار و مقاطع فولادی اشاره کرد و افزود: دراین بخش سال گذشته ساخت شناور کانتینربر اقیانوس پیمای " ایران شهرکرد " به اتمام رسیده و شناور ایران کاشان و نیز نفتکش " ایران فهیم " همچنان در دست ساخت است.
ساخت و تکمیل ۷۰ شناور کوچک، ساخت ۴ جکت، اتمام سرپایه های سکوهای فاز ۱۶ پارس جنوبی و ساخت حوض خشک ساخت و تعمیر کشتی از مهم ترین اقدامات این حوزه در سال گذشته بوده است.
در انتهای این مجمع، صورت‌های مالی ایدرو مربوط به سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ بررسی و مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز