خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

مجوز سمن‌ها در کمتر از یک ماه صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۰

یک تشکل‌های مردم‌نهاد وقتی مجوز می‌گیرد یا از هر نهاد دیگر باید یک ضوابط عمومی را دارا باشد مصوبات وزارت کشور برای آنها هم ضمانت اجرایی دارد.

ایلنا: قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد که سمن هایی که با مشکل مجوز روبه رو هستند باید هرچه سریع تر برای آن اقدام کنند، وزارت کشور نیز در کمتر از یک ماه مشکلاتشان را رفع می کند.

" مرتضی میرباقری "، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که سازمان‌های مردم نهادی که از وزارت کشور مجوز ندارند و مجوز خودشان را از سایر سازمان‌ها دریافت کرده اند، آیا شامل ضمانت اجرایی مصوبات و بخشنامه های وزارت کشور در زمینه سمن ها هستند؟ پاسخ داد: ما در حوزه‌های تخصصی مصوباتمان را ابلاغ نمی‌کنیم و مصوبات ما در حوزه عمومی است. یک تشکل وقتی از ما مجوز می‌گیرد یا از هر نهاد دیگر باید یک ضوابط عمومی را دارا باشد مصوبات وزارت کشور برای آنها هم ضمانت اجرایی دارد.

وی افزود: وزارت کشور هماهنگ کننده همه دستگاه‌ها دولتی است و ما شاید در برخی زمینه‌های تخصصی مثلا بگوییم باید با وزارت علوم یا بهداشت یا ورزش و جوانان هماهنگ کنیداما سمن‌هایی که مجوز دارند طبق آیین نامه مصوب درسال ۸۴ باید مصوبات وزارت کشور نصب العین آن‌ها قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان‌های مردم نهادی که مجوزشان با مشکل روبروست چه باید بکنند گفت: باید سریعا به بخش تشکل های غیردولتی ما مراجعه کنند تا ما در زمانی کمتر از یک ماه تمام موانع آنها را مرتفع کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز