خبرگزاری کار ایران

علیرضا داوودنژاد:

باید تلاش شود مردم به سینما بیایند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۶۹۷

لازم است که مدیران سینمایی به فکر تقویت جریان فیلمنامه‌نویسی باشند تا آثاری تولید شوند که بتواند مردم را از پای ماهواره‌ها و فیلم‌های غیرمجاز و قاچاق به سینما بیاورد.

علیرضا داوود‌نژاد معتقد است: باید امروز به کسانی که دغدغه آوردن مردم به سالن‌های سینمایی را دارند و همچنین کسانی که توانایی اینکار را دارند؛ توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگردان سینمای ایران که به عنوان فیلمنامه‌نویس پیشکسوت شب گذشته(۱۹ اردیبهشت) در چهارمین جشن شب فیلمنامه‌نویسان تجلیل شد؛ طی سخنانی گفت: دغدغه امروز من در فیلمنامه‌نویسی این است که اثری را خلق کنم که بتواند گروهی از مردم را به سینما‌ها بیاورد و باید به کسانی که توانایی این کار را دارند؛ توجه جدی کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه دولت به سینما و فیلمنامه در سینما گفت: گروهی می‌گویند که ما فیلمنامه خوب کم داریم و اگر فیلم خوبی نداریم به دلیل آنست که فیلمنامه خوب نداریم اما من می‌گویم کل سینمای ایران فیلمنامه خوب ندارد و باید برای وضعیت سینمای ایران یک فیلمنامه خوب نوشت.

داوودنژاد افزود: پاگرفتن جریان فیلمنامه‌نویسی و بوجود آمدن نویسندگانی که بتوانند با آثار خود مردم را به سینما بیاورند؛ احتیاج به برنامه‌ریزی جدی و طولانی دارد و یک فیلمنامه‌نویس خوب باید برای سینما فیلمنامه قوی بنویسد تا فیلم‌های خوبی ساخته شود.

وی ادامه داد: لازم است که مدیران سینمایی به فکر تقویت جریان فیلمنامه‌نویسی باشند تا آثاری تولید شوند که بتواند مردم را از پای ماهواره‌ها و فیلم‌های غیرمجاز و قاچاق به سینما بیاورد.

داوودنژاد با اشاره به اینکه هر ایرانی حداقل ۴ ساعت در روز پای شبکه‌های ماهواره‌ای می‌نشیند؛ گفت: از جمعیت و مخاطب ۱۰ میلیونی برای هر فیلم حتی یک میلیون نفر نیز سهم هر فیلم نمی‌شود و این بسیار دردناک است. یکی از دلایل اصلی این‌کار کمبود ظرفیت‌های نمایشی و همچنین سر و سامان نیافتن صنف است.

فیلمنامه سنگ بنای سینمای مولف است

محمدرضا جعفری جلوه(مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) نیز با اشاره به اهمیت فیلمنامه گفت: چه کسی است که فیلمنامه‌نویسی را مهم نداند و بر اهمیت آن تاکید نکند زیرا فیلمنامه‌نویس و فیلمنامه سنگ بنای سینمای مولف است.

وی؛ فیلمنامه‌ی اقتباسی را نیز بسیار مهم دانست و افزود: اقتباس جنسی از خلق دوباره است و از تالیف می‌آید که‌‌ همان خلق صورت و معناست.

جعفری جلوه نقش فیلمنامه‌های اصیل را در توسعه سینمای ملی بسیار مهم دانست و افزود: سینمای ملی یعنی سینمایی که اسلام و ایران را عزیز بخواهد. ملی باندیشد و به جهان پاسخ دهد.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت سینمایی توجه به فیلمنامه و فیلمنامه‌نویسان بسیار مهم است و ما در بنیاد سینمایی فارابی به عنوان بازوی اجرایی این ماموریت‌ها نقش‌های مهمی را همچون بسته‌های حمایتی و همچنین سیاست‌های پشتیبانی را تعقیب می‌کنیم که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

باید به فیلمنامه‌نویس تشخص بدهیم

شادمهر راستین(رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان) نیز با اشاره به برگزاری و اهمیت این جشن‌ها گفت: هدف از برگزاری این جشن‌ها بوجود آوردن احساس صمیمانه بین اعضاء است و آنچه امروز ما برگزار می‌کنیم احترام به فیلمنامه‌نویس و تالیف در سینما است.

وی با اشاره به فضایی که از سال ۸۶ در بین فیلمنامه‌نویسان بوجود آمد؛ گفت: باید به فیلمنامه‌نویس تشخص بدهیم و هرچند قبول داریم که مشکل سینمای ایران فیلمنامه است اما باید بپذیریم که به فیلمنامه‌نویس نیز باید توجه جدی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز