خبرگزاری کار ایران

ناظم دباغ به ایلنا خبر داد؛

مرز پرویزخان احتمالا فردا بازگشایی می‌شود/ انسداد مرزهای ایران و اقلیم کردستان باعث افزایش قیمت نفت شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۹۵۴

نماینده اقلیم کردستان عراق گفت که به احتمال زیاد فردا مرز پرویزخان بازگشایی می‌شود.

ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران با حضور در غرفه خبرگزاری کار ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با تاثیر مسدود شدن مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق نیز بیان کرد: این مساله تاثیر نسبی بر اقلیم کردستان داشت زیرا از یکسو ترکیه مرزهای را بر ما نبست. از طرفی، بسته بودن مرزهای ایران زیاد طول نکشید و شاهد بودیم که مرز باشماق از چندی پیش بازگشایی شد. تنها اثری که بسته شدن مرز ایران بر اقلیم داشت، روی سوخت بود.

وی افزود: به دلیل نزدیک شدن زمستان و با بسته شدن مرزهای ایران، قیمت نفت بالا رفت. زمانی مردم یک بشکه ۲۰ لیتری نفت را ۸۰ هزار دینار عراقی می‌خریدند، اما بسته شدن مرزها موجب شد تا قیمت به ۱۷۰ هزار دینار برسد ولی پس از باز شدن مرز باشماق، قیمت یک بشکه نفت ۱۷۰ هزار دیناری، ۳۰ هزار دیناری کاهش یافت.

نماینده اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه تداوم بسته بودن مرز ایران می‌توانست تاثیری منفی بر زندگی مردم اقلیم کردستان عراق بگذارد، یادآور شد: مرز باشماق از چند روز قبل باز شده است. بازگشایی مرز باشماق هم نتیجه یک مسئله است و آن، این است که ایران، ترکیه و عراق اقلیم کردستان را تحت فشار قرار دادند تا از خواست خود مبنی استقلال عقب‌نشینی کند. وقتی اقلیم نتیجه همه‌پرسی را تعلیق کرده است و می‌خواهد براساس قانون اساسی عراق با دولت مرکزی وارد گفت‌وگو شود، دیگر مسدود شدن مرزها و تحریم‌ها معنی ندارد.

دباغ در پاسخ به این سوال که چه رایزنی‌های دیگری برای بازگشایی دو مرز پرویزخان و تمرچین با ایران انجام شده است؟‌ عنوان کرد: ما در تماس با ایران هستیم و به احتمال زیاد فردا مرز پرویزخان بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز