خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کانادا به ایران سفر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۶۹

یک گروه پارلمانی کانادایی که نمایندگانی از سه حزب لیبرال، محافظه کار و بلوک کبک در آن حضور دارند، هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌بی‌سی نیوز، نمایندگان سه حزب لیبرال، محافظه کار و بلوک کبک پارلمان کانادا هفته آینده به تهران سفر خواهند کرد.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه کانادا با اعلام این خبر افزود که این سفر در راستای احیای مجدد روابط بین دو کشور صورت می‌گیرد.

گمان می‌رود این هیات پارلمانی برنامه دیدار با برخی از مقام‌های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را در دستور کار داشته باشند.

این سفر درشرایطی صورت می‌گیرد که ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد.

دولت کانادا در سال ۲۰۱۲ میلادی به بهانه عدم امنیت لازم، سفارت خود در تهران را تعطیل کرد.

یکی از مقام‌های دولت کانادا نیز با تایید این خبر از ارائه جزئیات در خصوص سفر هیات پارلمانی نمایندگان کانادایی به ایران خودداری کرد.

دولت کانادا پیش‌تر و در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که ضمن از سرگیری روابط خود با ایران، سفارت کانادا در تهران را بازگشایی خواهد کرد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا نیز پس از به قدرت رسیدن ضمن کاهش سطح هشدار در خصوص ایران، برخی از تحریم‌ها علیه تهران را به حالت تعلیق در آورد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز