خبرگزاری کار ایران

فاضل در گفت‌وگو با ایلنا:

مشارکت حداکثری در انتخابات، نقطه پایان افراطی‌گری است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز پیدا کردن دلیل شرکت نکردن در انتخابات سخت‌تر از یافتن دلایل شرکت کردن در آن است.

سید ابوتراب فاضل در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به دلایل اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، هفت اسفند را نقطه عطف در تاریخ سیاسی ایران خواند و اظهار داشت: به چند دلیل انتخابات پیش رو مهم است و چون مهم است باید مشارکت حداکثری در آن صورت بگیرد. در فرآیند سیاسی نیز به تجربه به این نتیجه رسیدیم که هر موقع مردم با صندوق رای قهر کردند یا مشارکت زیر ۵۰٪ بوده است، عده‌ای وارد مجلس شدند که حمایت حداکثری نداشتند و طبیعتا این افراد نمی‌توانستند نماینده همه سلایق وافکار عمومی باشند.

انتخابات؛ پایان افراطی‌گری

فاضل دلایل حضور حداکثری در انتخابات را برشمرد و خاطرنشان کرد: انتخابات در صورتی که با مشارکت حداکثری همراه باشد، می‌تواند نقطه پایان افراطی‌گری باشد؛ بدان معنی که مردم باید رای بدهند که عده‌ای افراطی که سابقه و عملکردشان معلوم است، به مجلس راه پیدا نکنند. عدم حضور آن‌ها به معنای ایجاد فضای آرامش در کشور است چراکه فضای آرامش لازمه سیاست‌گذاری عقلایی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

 استحکام موقعیت جهانی و منطقه‌ای ایران در پسا برجام

او افزود: ایران در حال حاضر یک کنش‌گر موثر در منطقه و جهان است و در صورت حضور حداکثری در انتخابات، این کنش گری موثر در معادلات منطقه و جهان تحکیم خواهد شد. حضور حداکثری پایانی بر گسیختگی اجتماعی‌ است که در دولت قبل به آن دامن زده شده است. کینه‌ها، بد اخلاقی‌ها و از هم‌گسیختگی بافت‌های سیمانی جامعه با حضور حداکثری مردم پایان خواهد یافت.

مدیرعامل پیشین ایلنا متذکر شد: در دولتی برجام را به فرجام رسانده است، امکان سرمایه‌گذاری خارجی و تعامل با جهان فراهم شده و به ثبات اقتصادی و سیاسی رسیده‌ایم، ضمن اینکه شرایط سرعت گرفتن روند توسعه ملی فراهم شده است اما لازمه استمرار آن، حضور حداکثری در انتخابات است لذا مردم باید به کسانی رای بدهند که این سیاست‌های کلی را همراه با دولت عملیاتی کنند.

فاضل یادآور شد: مجلس در دو سال گذشته به جای داشتن دغدغه ملی، به مقابله با دولت پرداخته و بیشتر نق زده است، در حالی که همه عقلا می‌دانند صنعت هوایی ایران سی سال است که زمین‌گیر است و حالا که دولت به خرید هواپیما مبادرت کرده است. اینها به دولت ایراد می‌گیرند چرا هواپیما خریده است؛ آدم‌های عادی هم اهمیت این مسئله را درک می‌کنند. خرید هواپیما شغل ایجاد می‌کند و امنیت خطوط هوایی امنیت کشور است. اینها این مسئله را می‌دانند، اما می‌خواهند با دولت مقابله کنند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید براینکه منازعه‌های بی‌مورد سیاسی، عمدا با هدف زمین گیر کردن دولت ایجاد می‌شود، ابراز داشت: با این منازعه‌ها عملا فرآیند سیاستگذاری اقتصادی، اجتماعی فرهنگی دچار اختلال می‌شود و حضور حداکثری مردم پای صندوق رای کاهش خواهد یافت.

فاضل در خاتمه افزود: افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات به تجربه ثابت کرده که در حقیقت پایان عصر خردگریزی در سیاست‌گذاری عمومی کشور و آغاز عقلانیت کاربردی است. به همین دلایل ساده باید جمعه حضور حداکثری داشته باشیم؛ چراکه امروز پیدا کردن دلیل شرکت نکردن در انتخابات سخت‌تر از یافتن دلایل شرکت کردن در آن است.

کد خبر : ۳۵۰۰۴۱