خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم:/۵/

مردم به هیچ وجه با صندوق‌ انتخابات قهر نکنند/نباید در برگزاری انتخابات هیچ شائبه‌ای بوجود بیاید

رییس جمهور بر لزوم برگزاری انتخابات پرشور در هفت اسفندماه تاکید کرد و گفت: امیدوارم مردم با صندوق‌ انتخابات به هیچ‌وجه قهر نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم در مورد انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی که در هفت اسفندماه برگزار خواهد شد، گفت: انتخابات بسیار مهمی در پیش رو داریم که امیدوارم به حول و قوه‌الهی برگ زرین دیگری به تاریخ کشورمان اضافه شود. این برای اولین بار است دو انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی را در یک روز برگزار می‌کنیم که هر دو برای کشورما بسیار اهمیت دارند. 

رییس جمهور ادامه داد: مردم رسالت سنگینی را بر دوش دارند و دولت هم تا اینجای کار وظیفه‌ای که بر دوشش بوده از وزارت کشور، اطلاعات، ثبت‌احوال، نیرو انتظامی و... و همچنین در بحث تایید صلاحیت‌ها را به خوبی انجام داده است. 

روحانی متذکر شد: من روی انتخابات حساس بودم و بار‌ها هم در هیات دولت بر روی برگزاری هرچه با‌شکوه‌تر انتخابات تاکید داشته‌ام. جا دارد هم از کسانی که با ثبت‌نام و حضور خود شور آفریدند و چه کسانی که صلاحیت آن‌ها تایید شد و چه آنهایی که رد صلاحیت‌شدند و از طریق قانونی پیگیر بحث رد صلاحیت خود شدند، تشکر کنم. 

رئیس‌جمهور در ادامه افزود: ما باید صبر و حوصله داشته‌باشیم و البته امیدوارم قانون هم به خوبی اجرا و پیاده شود. من به عنوان مجری و پاسدار قانون همانطور که در قسم‌نامه، قسم خورده‌ام بحث اجرای قانون و پاسداری از آن برای من مهم است. 

وی در ادامه خطاب به مسئولان انتخابات گفت: همه کسانی که مسئول هستند باید توجه ویژه‌ای داشته باشند که می‌خواهیم انتخاباتی شکوه‌مند، حداکثر مشارکتی و حداکثر رقابتی و به بهترین وجه داشته‌باشیم که هیچ شائبه‌ای هم نداشته باشد. نباید در ذهن مردم هیچ شائبه‌ای از جمله مهندسی انتخابات بوجود بیاید. باید همه تلاش کنیم که انتخابات خوبی برگزار شود. 

روحانی خطاب به مردم گفت: از مردم می‌خواهم که توجه کنند حضور آن‌ها پای صندوق‌های رای بسیار مهم است و باید یکی از بهترین انتخابات‌ کشور را برگزار کنیم. 

رئیس‌جمهور در ادامه متذکر شد: باید توجه کنیم در همه مسائل مانند اشتغال، محیط‌زیست، مشکلات آب و منابع آبی و مالی که باید جذب شوند و همچنین جذب سرمایه‌های خارجی دولت به تنهایی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و به همین دلیل است که بحث انتخابات مجلس و خبرگان بسیار مهم است. مجلس و قوه‌قضاییه هم باید کنار ما باشند تا در اوج هماهنگی با سران دو قوه دیگر بتوانیم کار‌ها را پیش ببریم. 

وی همچنین به دیدار اخیر سران سه قوه اشاره کرد و گفت: در این دیدار درباره انتخابات هفتم اسفند بحث و تبادل نظر کردیم چرا که برگزاری دو انتخابات بسیار مهم و حیاتی است و امیدوارم با تعامل خوب با دو قوای دیگر بتوانیم شاهد انتخابات خوبی هم باشیم. 

رئیس‌جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم مردم سعی کنند انتخاب خوبی داشته باشند و افرادی را انتخاب کنند که تجربه و دانش کافی برای حضور در مجلس داشته باشند. ما مجلسی می‌خواهیم که متشکل از عقلا، باتجربه‌ها، متدینین، عاشقان کشور و منافع ملی باشند و در این راه باید از تجربیات انتخابات گذشته استفاده کنیم. مردم افرادی را انتخاب کنند که بتوانند از عهده مسئولیت مهمشان بربیایند. 

روحانی به بحث تفکیک قوا اشاره کرد و گفت: درست است که بحث تفکیک قوا را داریم و مسئولیت هر قوه مشخص است ولی تعامل سازنده بین سران سه قوه باید وجود داشته باشد چرا که هر چه تعامل بیشتری داشته باشیم نفع بیشتری برای مردم دارد و هر چه فاصله‌ها بیشتر باشد حل مشکلات نیز سخت‌تر خواهد شد وقتی که مشکلات در نظر گرفته می‌شود تعامل بهتر می‌تواند به حل این مشکلات بیشتر کمک کند. 

وی بار دیگر به وظیفه مهم مردم در انتخاب نمایندگان اشاره و تصریح کرد: امیدوارم مردم نمایندگانی با تجربه و کسانی که بتوانند بار مسئولیت را راحت‌تر به دوش بگیرند انتخاب کنند. البته انتخاب مردم برای ما مبارک است ولی اگر صالح‌ترین، بهترین وباتجربه‌ها را انتخاب کنند ما هم می‌توانیم تعامل بهتری با آن‌ها داشته باشیم و قوا هم مسئولیت خودرا بهتر انجام خواهد داد که امیدوارم مردم این را مد نظر قراردهند. 

وی در پایان خطاب به مردم تاکیدکرد: امیدوارم مردم با صندوق‌ انتخابات به هیچ‌وجه قهر نکنند و همه کنار هم هفتم اسفندماه پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر را خلق کنند.

کد خبر : ۳۴۳۷۷۹