خبرگزاری کار ایران

کرباسچی در گفت‌وگو با ایلنا:

حزب کارگزاران به صورت مستقل به موضوع رد صلاحیت‌ها ورود نکرده است

دبیر کل حزب کارگزاران گفت: دولت پیگیر موضوع رفع سوءتفاهم‌هاست، اما حزب کارگزران به صورت مستقل وارد مسئله رد صلاحیت‌ها نشده است.

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری کنگره حزب کارگزاران در تاریخ 15 بهمن ماه عنوان کرد: این کنگره در سالن اجتماعات رایزن برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این مراسم اعضای حزب هستند که حق رای دادن دارند.

او افزود: قرار بود این کنگره در آبان ماه تشکیل شود اما با توجه به اینکه تکمیل کادرهای شهرستان‌ها قدری زمان برد، مقدمات برگزاری کنگره هم طول کشید.

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه برگزاری کنگره حزب کارگزاران با مباحث انتخابات‌های مجلس و خبرگان رهبری همزمان شده است، گفت: بدون شک در هر اجتماعی که این روزها تشکیل می‌شود، بحث‌های انتخاباتی هم مطرح می‌شود، اما هدف اصلی کنگره حزب کارگزاران که در تاریخ پانزده بهمن برگزار می‌شود، تکمیل اعضای شورای مرکزی و اصلاح اساسنامه است.

کرباسچی با اشاره به موضوع ردصلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: همیشه وقتی نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعلام می‌شود، افراد از طرق مختلف از جمله شورای نگهبان، شخصیت‌های مختلف و دولت موضوع را پیگیری می‌کنند، در این مورد هم تاکنون مذاکرات شخصی و تشکیلاتی صورت گرفته است.

او ادامه داد: در زمان حیات حضرت امام (ره) هم در انتخابات مجالس دوم و سوم بحث‌هایی میان هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان مطرح شد که در یک دوره امام شخصا نماینده‌ای را تعیین کردند تا داوری کند بعد از رحلت امام هم این مسائل مطرح بود.

کرباسچی تاکید کرد: در این دوره دولت همچنان پیگیر موضوع رفع سوءتفاهم‌ها در موضوع بررسی صلاحیت‌هاست، اما حزب کارگزران به صورت مستقل وارد این موضوع نشده است.

کد خبر : ۳۴۳۲۴۴