خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

هجمه‌ها علیه آیت‌الله هاشمی جنبه تحریف و فرافکنی دارد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی السابقون السابقون‌اند و جالب این‌جاست که خودشان روستازاده و فرزند کویر هستند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به هجمه‌های صورت‌گرفته علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تحریف سخنان اخیر ایشان، خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باتوجه به جایگاهی که از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب تا به امروز در سرنوشت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، السابقون السابقون‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: شاید همین جایگاه ویژه ایشان موجب شده که همواره هدف هجمه‌های تحریف‌آمیز چه ازسوی موافقین نظام و چه ازسوی مخالفان و منافقان قرار گرفته و این بدیهی است که این اقدامات با مقاصد سیاسی خاص صورت می‌گیرد.

دبیرکل حزب سبز یادآور شد: جالب این‌جاست که این هجمه‌ها در شرایطی صورت ‌می‌گیرد که آیت‌الله هاشمی خودشان روستازاده و فرزند کویر هستند و از کسانی‌اند که از السابقون نظام بودند و به همین دلیل شاید بیان این تعبیر که کسانی که بیشترین سابقه را در انقلاب دارند، در حاشیه نشسته‌اند و کسانی که پیش از انقلاب در مبارزات حضور نداشته‌اند، در راس امورند، ازسوی ایشان چندان به صلاح نباشد.

کنعانی‌مقدم تشریح کرد: باتوجه به این‌که امروز بیش از 35 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسللامی می‌گذرد، کسانی که حتی پس از انقلاب نیز وارد صحنه شده‌اند، سابقه قابل توجهی در خدمت به نظام و انقلاب دارند و می‌توان این انتقاد را وارد نمود، چراکه جفا در حق نسل جوان‌تر انقلاب است.

این فعال سیاسی اصولگرا در تبیین انگیزه‌های احتمالی تحریف‌کنندگان سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: سوءاستفاده‌ها و هجمه‌هایی که ازسوی برخی جریانها طی روزهای اخیر صورت‌گرفته بیشتر جنبه فرافکنی و تحریف دارد و به‌ نظر می‌رسد برخی می‌خواهند در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با اتهام‌زنی و موج‌سازی فضای سیاسی کشور را تحت‌الشعاع قرار دهند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با نشریه «طلوع صبح» و در پاسخ به سوالی درخصوص این‌که آیا شما کسانی را که امام (ره) را درک نکرده‌اند، انقلابی می‌دانید یا خیر، گفته‌بود: «فرق می‌کنند. بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی که سختگیری‌های حکومت زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند. ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.»

کد خبر : ۲۹۶۴۹۵