خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی در جمع خبرنگاران:

بنای دخالت در امور داخلی هیچ کشوری نداریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران حامی مظلومان است٬ اما این به معنی این نیست که در امور داخلی کشوری دخالت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم رژه بزرگداشت ۲۹ فروردین درباره محصولات جدید نیروی زمینی گفت: ما مطابق با نیازهای عملیاتی خودمان تجهیزاتی را طراحی می‌کنیم٬ امروز ما می‌بینیم که فاصله ایده تا محصول در نیروی زمینی و جهاد خودکفایی بسیار کاهش یافته است. 

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از صحبت‌های رئیس جمهور که ما حامی مظلومان جهان هستیم٬ چیست؛ گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران حامی مظلومان است اما این به معنی این نیست که در امور داخلی کشوری دخالت کند. 

وی افزود: اگر کشوری از ما درخواستی داشته باشد٬ حاضریم در امور آموزش آن‌ها را کمک کنیم٬ اما به هیچ وجه قصد تعدی و تجاوز به کشوری را نداریم. 

پوردستان ادامه داد: دکترین جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و ما قصد نداریم به هیچ ملتی تجاوز کنیم و این موضوع را که ۳۵ سال گذشته نشان داده‌ایم که اهل تجاوز و تعدی نیستیم. 

فرمانده نیروی زمینی تصریح کرد: اگر ما قابلیت‌های دفاعی خودمان را بالا می‌بریم تا بتوانیم در مقابل تهدیدات مقاومت کنیم٬ به هیچ وجه به معنی قصد تعدی و دخالت در امور داخلی هیچ کشوری نیست. 

فرمانده نزاجا در پاسخ به این سوال که عربستان ادعا کرده جمهوری اسلامی ایران به جنبش انصارالله و حوثی‌ها در یمن کمک می‌کند٬ ارزیابی شما از این موضوع چیست٬ گفت: عربستان همیشه از این صحبت‌ها داشته است. ما تا به حال چنین کمک و دخالت در امور داخلی یمن نداشته‌ایم٬ اما آمادگی داریم در صورت درخواست در امور بهداشتی و درمانی به مردم یمن و مصدومان کمک کنیم.

کد خبر : ۲۷۰۹۷۷