خبرگزاری کار ایران

قاضی زاده هاشمی در تذکر شفاهی:

آقای وزیر، سفر کافی نیست به ساماندهی امور مناطق سیل زده سرعت دهید

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۸۵۶

نماینده مردم فریمان در مجلس خواستار برطرف شدن سریع خسارات سیل اخیر خراسان رضوی و تامین اعتبارات آن در هیات وزیران از محل اعتبارات بحران تصویب و جابجایی و تخصیص آن توسط سازمان برنامه و بودجه شد.

به گزارش ایلنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن عرض تسلیت به حادثه دیدگان سیل اخیر در خراسان رضوی، گفت: ما ۱۳ نفر از همشهری ها و هم استانی های خود در شهر مشهد، بخش احمدآباد رضوی و شهرستان فریمان را از دست دادیم و خسارات زیادی را در کل حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد رضوی و شهر مشهد داشتیم. در حال حاضر راه های روستایی ۵۲ روستا و آب شرب روستاهای زیادی در کل مناطق به صورت کامل قطع است و آسیب و خسارات جدی به بخش کشاورزی، دامداری و باغداری وارد شده که نیازمند است به سرعت تمامی خسارات برطرف و اعتبارات آن در هیات وزیران از محل اعتبارات بحران تصویب و جابجایی و تخصیص آن توسط سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر ۲، ۳ ساعته وزیر کشور به مشهد برای بازدید از مناطق سیل زده، عنوان کرد: این سفر کافی نیست و از وزیر کشور می خواهم به ساماندهی امور سرعت بیشتری بدهد، قطعا تصویب اعتبارات ستاد بحران در استان خراسان، وزارت کشور و نهایتا مصوبه آن در هیات وزیران نیازمند سرعت است. رئیس جمهور در این موضوع عزم جدی داشته باشد و دستور تسریع برای اقدامات را صادر کند.

قاضی زاده در ادامه گفت: متاسفانه بحث عدم لایروبی بستر تمامی رودخانه ها، مسیل ها و کانال ها چه در شهر مشهد و چه در مناطق اطراف آن و چه در مناطق روستایی که در این مدت شاهد بودیم باعث شد بسیاری از این موارد خود تبدیل به تسهیل گر سیل شود و در واقعه اخیر بحث اجازه دادن به ساخت منازل مسکونی یا ویلا سازی در مسیر کانال ها، مسیل ها و در مجاورت و حریم آن ها باعث ایجاد تلفات شد.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس تصویب کرد: عدم نظارتی که بنیاد مسکن در این حوزه داشت خود باعث ایجاد خسارت سنگینی شد، همچنین کانال ها و بندهای دستی و انحرافی و غیرکارشناسی و عدم نظارت منابع طبیعی و آب منطقه ای بر ساخت این کانال ها و بندها خود باعث شکسته شدن بسیاری از این بندها و افزون شدن خسارات شد که نیازمند توجه و جبران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز