خبرگزاری کار ایران

صلح و سازش میان سه طایفه در کرخه برقرار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۲۹۰

مراسم صلح و سازش بین سه طایفه با حضور خدام حرم امام رضا (ع) در شهرستان کرخه استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد علی جلالی رئیس دادگستری شهرستان کرخه در مراسم صلح و سازش بین سه طایفه که روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه با حضور خدام حرم امام رضا (ع)، امام جمعه این شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستان و سادات، بزرگان و شیوخ در مسجد جامع امام علی (ع) شهر الوان برگزار شد، ثمرات و اثرات گذشت را بسیار ماندگارتر از مجازات بیان کرد و گفت: گذشت، قلب مؤمنین را به هم نزدیک می‌کند و این کاری است که از هیچ مجازاتی بر نمی‌آید.

محمدعلی جلالی افزود: خانواده‌ای که در اوج اقتدار می‌بخشد، دارای روح بزرگی است و کار بزرگی انجام داده که کمتر کسی قادر به انجام آن است.

وی سازش و گذشت را از توصیه‌های مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه به تأسی از آموزه‌های دین اسلام و آیات و روایات دانست و ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند برخورد‌ها و رفتار‌های بزرگ منشانه‌ای مانند گذشت هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان کرخه گفت: سال گذشته حدود چهار فقره پرونده قصاص با وساطت و کمک بزرگان و سادات و شیوخ در شورای حل اختلاف شهرستان منجر به سازش شد و امسال نیز یک فقره پرونده قصاص به سازش انجامید.

جلالی با قدردانی از حضور خدام حرم رضوی و با دعوت از همه مردم شهرستان برای حضور در ستاد صبر دادگستری شهرستان کرخه و همکاری با دستگاه قضایی برای ایجاد سازش در پرونده‌های قابل مصالحه، افزود: با کمک مردم عزیز و بزرگان و شیوخ، بسیاری از دعاوی قابل سازش است و می‌توان از شکل‌گیری پرونده‌های قضایی جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز