خبرگزاری کار ایران

قالیباف در پاسخ به تذکر بابایی کارنامی درباره نحوه تخصیص‌های جداول بودجه:

تخصیص‌های اعلامی دولت پیش از تصویب جداول در مجلس به صورت علی‌الحساب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۳۵

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم ساری در مجلس که نسبت به اعلام زودهنگام تخصیص‌های بودجه پیش از تصویب جداول مربوطه در صحن انتقاد داشت، گفت: این تخصیص‌ها علی الحساب بوده و بعد از تصویب جداول مربوطه در صحن مجلس، مبنای قانونی همان جداول مصوب خواهد بود.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی صبح امروز(دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده، جداول تخصیص آن اعلام شده است، گفت: تخصیص های اعلام شده برای سال آینده در حالی صورت گرفته که جداول بر اساس ماده ۱۵۲ قانون بودجه هنوز تصویب نشده است. در این بین سازمان برنامه و بودجه تا یک ردیف قید می گذارد اما قانون را اجرا نمی کند. در چنین شرایطی چگونه می توان توقع داشت شاهد توسعه متوازن در مجموعه های مختلف کشور باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید به دولت و سازمان برنامه تذکر داد که قانون را تغییر دهد نه اینکه احساسی عمل کند و قید بگذارد و هر کس می خواهد تحت عنوان مصوبه سفر و یا هر بحث دیگری در کشور بخواهد آن را اداره کند، گفت: دولت به کار بنیادی مجلس شورای اسلامی خدشه وارد می کند از این رو رئیس مجلس باید به سازمان برنامه و بودجه تذکر دهد که در غیر این صورت حقوق شهرستان های محروم تضییع می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن درخواست ورود مسئولان به موضوع تنش آبی در مازندران که وضعیت این استان را بحرانی کرده است، خاطرنشان ساخت: تورم و گرانی نهاده های کشاورزی در سال زراعی جدید بسیار نگران کننده است. آیا با این سازوکار می خواهید از کشاورز حمایت کنید؟ نهاده ها گران شده اند و یا حتی وجود ندارند از این رو وزیر جهاد کشاورزی باید موضوع را مدیریت کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه قطعا این موضوع با سازمان برنامه و بودجه مطرح خواهد شد، گفت: طبیعتا برای سال ۱۴۰۳، جداولی مبنا خواهد بود که طبق بند ب ماده ۱۸۲ در مرحله دوم در جلسه هفته آینده صحن مجلس تصویب خواهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر هم تا کنون تخصیصی داده شده علی الحساب بوده و وقتی جداول به تصویب برسد حتماً بر اساس آن تنظیم می شود، عنوان کرد: طبیعتاً هم نباید در جداول تخصیص ها، قید گذاشته شود که اعتباری برای این ردیف یا آن ردیف است و دوستان در سازمان برنامه باید این موضوع را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز