خبرگزاری کار ایران

باهنر در گفت‌وگو با ایلنا:

اغلب نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند مشکلات را با مسائل عاطفی حل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۸۵۶

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: متأسفانه بیشتر نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند با مسائل عاطفی مشکلات را حل کنند. در حالیکه مسائل عاطفی مشکل را حل نمی‌کند. یعنی اگر تولید در کشورمان از مصرف پیشی نگیرد، این داستان ادامه پیدا می‌کند.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ضرورت اجرای دقیق برنامه هفتم گفت: در هر صورت برنامه هفتم پاشنه آشیل ما است. یعنی ما الان در مسأله رشد اقتصادی، تورم و ضریب جینی در بخش اقتصاد، مشکلات اساسی داریم و یکسری از این مشکلات باید با خرد و تدبیر حل شود. متأسفانه بیشتر نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند با مسائل عاطفی مشکلات را حل کنند.

وی با بیان اینکه مسائل عاطفی مشکل را حل نمی‌کند، گفت: یعنی اگر تولید در کشورمان از مصرف پیشی نگیرد، این داستان ادامه پیدا می‌کند. اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را تولید یا مصرف بهینه قرار دادند، کاری است که مجلس دوازدهم باید انجام دهد و محور برنامه آن هم برنامه هفتم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برنامه هفتم برای رشد اقتصاد، تورم و ضریب جینی، اهدافی را مشخص و زمینه‌هایش را هم فراهم کرده است. ان‌شاء‌الله همت کنیم و یا حسین هم بگوییم و کار را راه بیندازند.

باهنر در پاسخ به این سوال که برای افزایش سرمایه اجتماعی باید چه اقداماتی صورت بگیرد، گفت: نمایندگان و منتخبین مردم باید طوری کار کنند که مردم به آینده امیدوار شوند. خدایی ناکرده اگر ناامیدی، ضعف و رخوت وجود داشته باشد، سرمایه اجتماعی وضعیت خوبی نخواهد داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز