خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سامح شکری مطرح شد؛

استقبال امیرعبداللهیان از ارتباطات مردمی و‌ گردشگری میان ایران و مصر

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۱۱۳

وزیر امور خارجه از ارتباطات مردمی و‌ گردشگری میان ایران و مصر استقبال کرد و آن را در چارچوب توافق دو دولت قابل توسعه دانست.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در ژنو، با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در آغاز به دیدار رؤسای جمهور دو کشور در ریاض اشاره کرد و آن را نقطه حرکت جدید در روابط دو کشور دانست.

وی با اشاره به اهمیت تلاش‌های مشترک وزرای امور خارجه دو کشور در پیشرفت مناسبات فیمابین، توافق دو رئیس‌جمهور برای بررسی و سرعت بخشیدن به روابط دو کشور را بسیار مهم دانست.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای مصر و منطقه نمی‌خواهد، گفت: ما امنیت مصر را امنیت ایران‌ می‌دانیم و همکاری دو کشور از جمله در حمایت از فلسطین بر کل منطقه تاثیر مثبت خواهد گذاشت. 

امیرعبداللهیان از ارتباطات مردمی و‌ گردشگری میان دو کشور استقبال کرد و آن را در چارچوب توافق دو دولت قابل توسعه دانست.

وی نقش مصر را در حمایت از فلسطین و کمک به رفع محاصره انسانی غزه بسیار مهم خواند و به تبیین دیدگاه‌های ایران در خصوص فلسطین پرداخت.

وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر اسرائیل را ریشه بحران در منطقه خواند و بر لزوم تداوم تلاش‌های مشترک به منظور توقف نسل‌کُشی فلسطینیان و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای ملت فلسطین تأکید کرد.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز با اظهار خرسندی از این دیدار، ابراز امیدواری کرد که این دیدارها زمینه بازیابی روابط دو کشور در راستای منافع مشترک دو ملت را فراهم کند.

وی با اشاره به دیدار بین دو وزیر در نیویورک و دیدار اخیر رئیسی و السیسی در ریاض، بازیابی روابط دو کشور براساس احترام‌ متقابل و منافع مشترک را از اولویت‌های مصر دانست و‌ تصریح کرد: سیاست مصر تلاش برای بنیان نهادن همکاری‌های مشترک بر مبنای منافع مشترک است و همچنین روابط دو کشور می‌تواند عامل مهمی برای ثبات و مهار بحران‌های منطقه‌ای باشد.

وزیر امور خارجه مصر با اظهار خرسندی از احیای روابط ایران و عربستان خاطرنشان کرد: مایلیم روابط آینده ایران و مصر نیز بر بنیان‌های استوار بنا نهاده شود.

سامح شکری عضویت مشترک مصر و ایران را در جنبش عدم‌ تعهد، سازمان همکاری‌های اسلامی و گروه بریکس را از فرصت‌های همکاری میان دو کشور دانست.

وی مسئله فلسطین را موضوع مهم مورد اهتمام دو کشور و منطقه دانست و ابراز داشت: مصر و ایران در حمایت از مسئله فلسطین و توقف جنایت علیه ملت فلسطین متفق هستند و ما تمام تلاش خود را برای حمایت از ملت فلسطین انجام خواهیم داد و در حمایت از فلسطین، دیدگاه قاهره و تهران کاملا مشترک است.

در این دیدار طرفین سلام رؤسای جمهور را منتقل کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز