خبرگزاری کار ایران

کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت ایده‌های خود را به زمان مناسبی موکول کند، الان وقت مناسبی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۴۶۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هرگونه تنش مانند افزایش قیمت یا تغییر نحوه توزیع چه در بنزین یا در حوزه‌های دیگر می‌تواند اثرات منفی داشته باشد؛ مثلا اخیرا من شنیدم که سازمان بازرسی در استان‌های شمالی دهیارها را احضار می‌کند و خانه‌ها را تخریب می‌کنند، به نظر من در این مقطع از زمان این نوع اقدامات هیچ سودی برای مشارکت مردم ندارد و مشارکت را پایین می‌آورد، سران سه قوه در این حوزه باید اقدامات اساسی و چاره اندیشی کنند.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص «کاهش سهمیه بنزین در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ۱۱ اسفند و اینکه این اتفاق می‌تواند چه اثری روی افکار عمومی و مشارکت داشته باشد؟»، گفت: ببینید من معتقدم که هم دولت هم قوه قضاییه هر دو باید به مشارکت عمومی مردم کمک کنند. مقام معظم رهبری تاکید دارند و خیلی جدی هم به این مساله ورود کردند که مشارکت بالا برود در نتیجه به اعتقاد من آن‌هایی که همراه مقام معظم رهبری هستند و کارگزار نظام هستند باید این مشارکت را روز به روز افزایش دهند.

وی ادامه داد: هرگونه تنش مانند افزایش قیمت یا تغییر نحوه توزیع چه در بنزین یا در حوزه‌های دیگر می‌تواند اثرات منفی داشته باشد؛ مثلا اخیرا من شنیدم که سازمان بازرسی در استان‌های شمالی دهیارها را احضار می‌کند و خانه‌ها را تخریب می‌کنند، به نظر من در این مقطع از زمان این نوع اقدامات هیچ سودی برای مشارکت مردم ندارد و مشارکت را پایین می‌آورد، سران سه قوه در این حوزه باید اقدامات اساسی و چاره اندیشی کنند.

نماینده مردم رشت خاطرنشان کرد: این اتفاقات ضربه به مشارکت مردم است و مشارکت مردم موجب اقتدار نظام است، این‌ها بدون اینکه بدانند چه کار می‌کنند، اقتدار نظام را تضعیف می‌کنند.

وی افزود: اگر دولت ایده و برنامه‌ای برای مدیریت مصرف سوخت در کشور دارد یا هر برنامه اقتصادی دیگر مدنظر دارند هرکدام‌ از این‌ها باید به زمان مناسب موکول شود و الان زمان مناسبی نیست.

کوچکی‌نژاد در واکنش به شایعه احتمال سه نرخی شدن بنزین گفت: بعید می‌دانم، اگر دولت چنین اقدامی را در پیش بگیرد مجلس با یک طرح سه فوریتی جلوی این کار را خواهد گرفت و دولت نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که «اگر چنین مساله‌ای مصوبه سران قوا باشد، چطور؟»، ابراز داشت: مگر اینکه تاییدیه مقام معظم رهبری باشد، در غیر این صورت مجلس تحت هیچ شرایطی اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز