خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در جمع خبرنگاران:‌

در دفاع از منافع ملی و مردم هیچ محدودیتی قائل نیستیم/ به هیچ وجه نمی‌پذیریم در مرزهای ما شیطنت صورت گیرد/ هر زمان لازم بدانیم از موشک‌های خود استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۵۷۲

وزیر دفاع گفت: برای ما فرق نمیکند از هر ناحیه‌ای بخواهند جمهوری اسلامی را تهدید کنند ما عکس‌العمل نشان خواهیم داد. حتما این عکس‌العمل متناسب، سخت و قاطعانه خواهد بود.

به گرازش خبرنگار ایلنا،  امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات اخیر با وزیر دفاع روسیه گفت: ما در تعاملات با روسیه همواره این مذاکرات را داریم. ما با وزیر دفاع روسیه هم صحبت کردیم و ملاحظاتی که در منطقه داریم باید رعایت شود و بحث احترام به حق حاکمیت است و ایشان هم به آن تاکید کردند و قرار شد در سندی که قرار است به همراه وزارت امور خارجه تنظیم کنند این موضوع را حتما لحاظ کنند که موارد به امنیت ملی و تمامیت ارضی مربوط می‌شود، روسیه کاملا آن‌ها را رعایت کند و دنبال کنیم. با توجه به اینکه ما ارتباط راهبردی با روسیه داریم ، فکر می کنیم که آن‌ها هم کاملا نسبت به موضوع مصر هستند و قول دادند که این موضوع را رعایت کنند. 

وزیر دفاع درباره حملات موشکی روزهای اخیر گفت:‌ ما در دفاع از منافع ملی و مردم هیچ محدودیتی قائل نیستیم و حتما این کار را به شکل قاطعانه انجام می‌دهیم. ما تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کنیم هرگونه اقدامی درباره نقض حقوق مردم و اقدامات تروریستی انجام شود حتما ما عکس‌العمل نشان خواهیم داد و دیدید به شدت هم انجام خواهیم داد و به حق حاکمیت کشورها، منافع کشورها، حقوق و قوانین کشورها و تمامیت ارضی همه کشورها به ویژه همسایگان احترام می‌گذاریم اما به هیچ وجه نمی‌پذیریم در مرزهای ما شیطنت صورت بگیرد.  

وی درباره استفاده از موشک‌ها گفت: ما انواع و اقسام موشک‌های زیر 2000 کیلومتر مختلفی داریم که یکی از انواع آن خیبرشکن است و هر زمان لازم بدانیم از آن استفاده خواهیم کرد. این موشک بردهای مختلف، توانایی مختلف و سرجنگی مختلف دارد، به هرحال ما یک قدرت موشکی در دنیا هستیم. 

وزیر دفاع درباره اینکه آیا ساخت موشک جدید هایپرسونیک در دستور کار قرار دارد، گفت: ما انواع و اقسام موشک‌ها از نوع کروز و بالستیک همه را ما در اختیار داریم و دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که سطح فناوری‌ها را در این حوزه ارتقا دهیم. حتما ساخت این موشک‌ها در دستور کار ما قرار دارد. نتایج خوبی هم به دست آوردیم که به زودی مشخص خواهد شد. 

وی درباره احتمال حمله به مواضع تروریست‌ها در شرق یا غرب گفت:‌ برای ما فرق نمی‌کند از هر ناحیه‌ای بخواهند جمهوری اسلامی را تهدید کنند ما عکس‌العمل نشان خواهیم داد. حتما این عکس‌العمل متناسب و سخت و قاطعانه خواهد بود. 

امیر آشتیانی درباره تسلیحات و تجهیزات نظامی به ویژه بالگرد گفت: وزارت دفاع کارهای بسیار بزرگی انجام داده و در دست انجام دارد. با توجه به نیازهای نیروهای مسلح به دنبال این هستیم که از طریق بومیسازی و چه از طریق ساخت تجهیزات جدید این کارها را دنبال کنیم و در خصوص بالگرد هم این کار را انجام می‌دهیم و نتایج آن مشخص شود اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز