خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جلسات مربوط به بازار عید و ماه مبارک رمضان در وزارت صمت در حال برگزاری است/ ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز هر چه سریع‌تر انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۱۰۶

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس اطلاعی که دارم جلسات مربوط به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از هم‌اکنون در وزارت صمت در حال برگزاری است و تدابیر لازم انجام می‌شود؛ از جمله اینکه برخی اقلامی که نیازمند تامین ارز بودند جزو اولویت‌های وزارت صمت قرار گرفتند و اعلام هم شده‌اند تا تامین شوند و ان‌شاءالله در اسفند ماه امسال هم بازار شب عید آرامی داشته باشیم و هم در ماه مبارک رمضان با کمبود یا گرانی در کالایی مواجه نشویم.

سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص لزوم چاره‌اندیشی و تدابیر دولت درخصوص بازار شب عید و همچنین ماه مبارک رمضان، گفت: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه هر دوماه موسم دید و بازدید میان خانواده‌ها و برپایی سفره‌های میهمانی و یا نذری است، به نوعی شاهد افزایش مصرف و نیاز بازار به برخی اقلام مصرفی خانوارها مانند محصولات پروتئینی اعم از گوشت و مرغ یا اقلام دیگر مانند شکر، آرد، نان، خرما، سبزیجات و .. هستیم که اگر تدابیر لازم در زمان مناسب انجام نشود، شاهد کمبود یا گرانی مهارگسیخته خواهیم بود که موجب نگرانی و اذیت مردم را در این ایام فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نخستین ضرورت ما در این رابطه این است که ذخایر استراتژیک خود را تامین کرده و به میزان کافی و لازم از اقلام و کالاهای مورد نیاز هرچه سریع‌تر ذخیره‌سازی صورت گیرد. اقدام دوم باید تلاش و برنامه‌ریزی در جهت تنظیم بازار در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باشد که یکی از ضروریات است.

حسینی‌کیا تصریح کرد: این مساله می‌تواند از طریق درنظر گرفتن و معرفی فروشگاه‌های مشخص به منظور توزیع این اقلام با نرخ مصوب و تعیین شده از سوی دولت انجام شود یا برپایی بازارچه‌هایی که این اقلام در آن مکان با نرخ دولتی ارائه شود که بتوانیم از این طریق نوعی آرامش خاطر خانواده‌ها را برای تامین این اقلام اساسی که دغدغه مهم مردم است، تامین کنیم.

نماینده مردم سنقر در ادامه ابراز داشت: براساس اطلاعی که دارم جلسات مربوط به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از هم‌اکنون در وزارت صمت در حال برگزاری است و تدابیر لازم انجام می‌شود؛ از جمله اینکه برخی اقلامی که نیازمند تامین ارز بودند جزو اولویت‌های وزارت صمت قرار گرفتند و اعلام هم شده‌اند تا تامین شوند و ان‌شاءالله در اسفند ماه امسال هم بازار شب عید آرامی داشته باشیم و هم در ماه مبارک رمضان با کمبود یا گرانی در کالایی مواجه نشویم.

حسینی‌کیا در پاسخ به سوالی درخصوص اهمیت نظارت بر این روند تا زمان نهایی، گفت: انجام چنین اقداماتی طبیعتاً نظارت را می‌طلبد و ما در کمیسیون صنایع و معادن با وزارت صمت و همکاران کمیسیون کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی جلسات منظمی را در این زمینه داریم تا برنامه‌ریزی‌ها را رصد نموده و بر اقدامات انجام شده نظارت داشته باشیم و از سوی دیگر اگر مشکل یا کمبودی در جایی گزارش می‌شود آن را از مسئولان پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک نظارتی هم باید از سوی خود دولت انجام شود و آن هم نظارت تعزیراتی است که اثر قابل توجهی در بحث مدیریت بازار دارد تا جلوی فعالیت سودجویانی که از چنین زمان‌هایی سوءاستفاده کرده و نسبت به احتکار یا گرانفروشی اقدام می‌کنند، گرفته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز