خبرگزاری کار ایران

خزعلی:

در حال پیگیری گواهینامه موتورسیکلت برای زنان هستیم/۴۰ هزار نفر برای دومین دوره زنان تاثیرگذار ثبت‌نام کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۲۸۳

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: ما در حال پیگیری گواهینامه موتورسیکلت برای زنان هستیم؛ هم در بحث بیمه بانوان به ویژه اینکه الان برخی پیک موتوری هستند و هم اینکه به دنبال راهکاری هستیم که صدماتی متوجه آنها نباشد و چون در این زمینه قانون داریم، باید از مسیر لایحه یا طرح آن را جلو برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی در پایان جلسه دولت درباره پیگیری دریافت گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان، گفت: این قانون هست و ما در حال پیگیری گواهینامه موتورسیکلت برای زنان هستیم؛ هم در بحث بیمه بانوان به ویژه اینکه الان برخی پیک موتوری  هستند و هم اینکه به دنبال راهکاری هستیم که صدماتی متوجه آنها نباشد و چون در این زمینه قانون داریم، باید از مسیر لایحه یا طرح آن را جلو برد.

وی افزود: بعد از اینکه خدمت رهبری رسیدیم و ایشان تاکید کردند که ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم توضیح دادم که ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کردیم و گفتم به دلیل مسئولیت‌هایی که زنان دارند برابری جنستی گاهی ممکن است به ضرر خانم‌ها باشد و باید امتیازات و مشاغلی برای زنان در نظر گرفته شود که بتوانند به مسئولیت‌های خانواده هم برسند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت در مورد دومین کنگره بانوان تاثیرگذار گفت: این دوره خیلی تخصصی‌تر شده است و در ۸ کارگروه ثبت‌نام می‌کنند، نام نویسی هم خوب بوده و نزدیک به ۴۰ هزار نفر از زنان تاثیرگذار ثبت‌نام کردند و کارها دارد انجام می‌گیرد تا موثرترین زنان شناسایی شوند و این روند ادامه‌دار هست فعلا این افراد را در کشور خودمان شناسایی می ‌کنیم.

وی در مورد قانون جوانی جمعیت گفت: الان خیلی بهتر از قبل شده است البته باید از ستاد جمعیت بپرسید که با آمار خدمت شما بگویند اما وضعیت تسهیلات و مرخصی‌های زایمان بهتر شده است ولی باز هم جای کار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز