خبرگزاری کار ایران

دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

تشریح جزئیات همکاری علمی و فناوری ایران و تاجیکستان/ انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری در ۱۲ گروه کالایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۲۳۷

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: رئیس مجلس تاجیکستان یک دعوتی برای یکی دو ماه آینده داشتند که نشستی در تاجیکستان داشته باشیم.به ویژه در مورد همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، سلامت و معدن قبل از پایان سال این نشست انجام خواهد شد و هدف این است که در چهار حوزه چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دهقانی فیروزآبادی در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: رئیس مجلس تاجیکستان یک بازدید مفصل از نمایشگاه فناوری داشت و با یک تصوری وارد نمایشگاه شد و با یک تصور دیگر خارج شد. به همکاری دو طرفه بسیار علاقه‌مند شد. من تاکید داشتم که ما دنبال تجارت با هم نیستیم زیرا تجارت به شکل عادی انجام می‌شود. ما باید با هم همکاری کنیم. ایشان یک دعوتی برای یکی دو ماه ماه آینده داشتند که نشستی در تاجیکستان داشته باشیم. به ویژه در مورد همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، سلامت و معدن قبل از پایان سال این نشست انجام خواهد شد و هدف این است که در چهار حوزه چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان داشته باشیم.

دهقانی درباره قراداد ۵۰۰ میلیون دلاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی و صنایع گفت:‌ این قراداد خیلی خوب برای کالاهایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که در طول دو سال در ۱۲ گروه کالایی ویژه خواهد بود. یک تعامل خیلی خوب بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف مانند بخش گاز و اخیرا در حوزه‌های تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گاز انجام شده و قراردادهای آن شروع و امیدوارم قبل از پایان این دولت ما نتیجه بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز