خبرگزاری کار ایران

رئیسی در اجتماع مردم البرز:

آمار نشان می‌دهد دغدغه جدی بیکاری در استان البرز نداریم/ دولت در همه عرصه‌ها شبانه‌روز برای رفع مشکلات تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۶۹۵

رئیس جمهور صبح امروز در اجتماع مردم البرز گفت: دولت در همه عرصه ها شبانه روز برای رفع مشکلات تلاش می کند. در کشور هم ظرفیت کم نیست.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان البرز، در اجتماع مردم شهر کرج با قدردانی از استقبال گرم و پرشور اهالی این استان تصریح کرد: قطعا این استقبال مردم ناشی از علاقمندی آنها به انقلاب و نظام اسلامی و پایبندی به ولایت فقیه است.

رئیس جمهور با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با بیان اینکه ایشان برای همه ما الگو بوده و توجه به خدا، تلاش برای اجرای عدالت، توجه به فقرا و بینوایان و گره‌گشایی از کار مردم را به ما آموخت، افزود: سفر به استان‌ها برای بنده یک برکت وصف‌ناشدنی دارد و آن قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها و تلاش جدی‌تر برای رفع آنهاست.

رئیسی با اشاره به سابقه فعالیت خود در استان البرز در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و جای جای استان البرز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری است و از همه کسانی که برای این پیشرفت‌ها تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم، اما البرز همچنان نیازمندی‌ها و مشکلاتی دارد که باید برای تامین و رفع آنها تلاش کرد.

رئیس جمهور توسعه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی را با توجه به نزدیکی البرز به پایتخت را یکی از نیازهای جدی و اساسی استان برشمرد و گفت: از همین رو بنده امروز در بدو ورود به استان از برخی پروژه‌های مربوط به حوزه راه بازدید کردم و دیدم که دوستان ما تلاش خوبی برای رفع کمبودها در این زمینه کرده‌اند، اما همچنان نیاز به مجاهدت برای رفع کاستی‌ها داریم.

رئیسی همچنین به حضور خود در شهر فردیس اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه فردیس با وجود برخورداری از تراکم بالای جمعیتی و جمعیت ۷۰۰ هزار نفری فاقد یک مرکز درمانی مجهز بود که امروز با افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی چشم‌انتظاری ۱۲ ساله مردم برای بهره‌مندی از یک مرکز درمانی مجهز به پایان رسید.

رئیس جمهور در ادامه به وجود شهرک‌ها و واحدهای صنعتی متعدد در استان البرز اشاره کرد و گفت: به لطف وجود این واحدهای صنعتی، وضعیت اشتغال در این استان نسبتا مطلوب بوده و به نسبت برخی دیگر از استان‌ها در البرز مشکل چندانی در زمینه اشتغال نداریم.

وی ادامه داد: درصد بیکاری در البرز نسبت به استان های دیگر کمتر است. آمار نشان می دهد دغدغه جدی بیکاری در این استان نداریم اما مساله مسکن جدی است که در برنامه دولت اعلام کرده ایم، رفع این مشکل در دستور کار است. ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ساخت و ساز مسکن روستایی و شهری در حال انجام است. زمین ها هم واگذار شده است ولی مشکل زمین در مرکز استان ها داریم. ۵۲ هزار هکتار زمین آماده برای مسکن سازی آنجا واگذار شد. تعهد مسکن مهر را باید انجام می دادیم و ۱۰۷ هزار مسکن مهر واگذار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت در همه عرصه ها شبانه روز برای رفع مشکلات تلاش می کند. در کشور هم ظرفیت کم نیست. رئیس جمهوری کشوری که اخیرا مهمان ایران بود وقتی از پارک علم و فناوری بازدید کرد گفت تعجب می کنم کشوری که تحریم است، این همه پیشرفت کرده که من گفتم مردم ما تصمیم گرفته اند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز