خبرگزاری کار ایران

بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه تاسیس شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۲۱۸

اولین جلسه هیئت امنای بنیاد تعاون و رفاه کارکنان در قوه قضاییه با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اولین جلسه بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه و سایر اعضای هیئت امنای این بنیاد تعاون، برگزار شد.  
 
معاون اول قوه قضاییه در رابطه با فعالیت‌های این بنیاد گفت:امیدواریم با تاسیس بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه تحول مهمی در پیگیری امور رفاهی و معیشتی کارکنان قوه قضاییه رخ دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: هرچندکه سابقه پیگیری برای تشکیل بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه به چندسال پیش برمی گردد ولیکن هیچوقت عملیاتی نشده بود، اما با تأکید ریاست قوه قضاییه پس از برگزاری جلسات تخصصی متعدد با همکاری مشترک معاونت مالی و پشتیبانی و معاونت اول و سایر بخش‌‌های مرتبط، اساسنامه تشکیل بنیاد تعاون کارکنان قوه قضاییه تدوین و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ به امضای ریاست قوه قضاییه رسید و ابلاغ شد.
 
معاون اول قوه قضاییه افزود: هدف اصلی بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه کمک برای معیشت کارکنان از جمله پیگیری امور مسکن و سایر امور رفاهی است. 

وی بیان کرد: هیئت امنای بنیاد تعاون از عالی‌ترین مقامات قوه قضاییه انتخاب شده اند و شامل ۱۰ نفر از مسئولین زیر هستند:

۱- معاون اول قوه قضاییه؛ (رئیس هیئت امناء)

۲-معاون مالی و پشتیبانی و امور عمرانی قوه‌ قضاییه؛ (دبیرهیئت امناء)

۳- دادستان کل کشور؛

۴- رئیس حوزه ریاست قوه‌ قضاییه؛

۵- معاون راهبردی قوه قضاییه؛

۶- رئیس سازمان بازرسی کل کشور؛

۷- رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌ قضاییه؛

۸- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه؛

۹- معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ قضاییه؛

 ۱۰- رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور هستند که این امر بیانگر اهتمام رئیس قوه‌قضاییه به مقوله معیشت و رفاه کارکنان در عالی‌ترین سطح مدیریتی در دستگاه قضایی است.

معاون اول قوه ‌قضاییه تصریح کرد: ماهیت این بنیاد غیرتجاری است و صرفاً یک نهاد پشتیبانی است که بر اساس ضوابط و مقررات قانونی تشکیل می‌شود و فعالیت خواهد کرد و در مسائلی مانند ساماندهی تعاونی‌‌های مسکن کارکنان، پیگیری حقوق رفاهی و معیشتی کارکنان و ارائه راهکار‌های اجرایی برای بهبود وضعیت رفاه و معیشت کارکنان اقدام خواهد کرد.
 
اولین جلسه هیئت امنای بنیاد تعاون کارکنان قوه‌ قضاییه در تاریخ هفتم آذر ماه تشکیل شد و مقرر شد طی دو هفته اعضای هیئت امناء، پیشنهاد‌های تکمیلی خود را در مورد انتخاب هیئت مدیره و مدیر عامل ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز