خبرگزاری کار ایران

بیانیه شماره ۲ شریان:

شائبه رانت اطلاعاتی برای یک ائتلاف سیاسی در اذهان نامزدهای انتخابات به وجود آمده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۵۰

شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) در بیانیه‌ای خواستار توقف رانت‌های اطلاعاتی شد.

به گزارش ایلنا، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) در بیانیه شماره دو خود پیرامون انتخابات ۱۴۰۲، خواستار توقف رانت‌های اطلاعاتی شده و خواسته است تا اطلاعات کاندیداها در اختیار عموم قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت به عنوان ۴ راهبرد امام خامنه‌ای برای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان که در ابتدای سال جاری توسط معظم له تبیین شد، هندسه انتخابات پیش رو را ترسیم کرد. وزارت کشور، شورای نگهبان، هیأت‌های اجرایی و نظارت با فراست و امعان نظر ویژه در این چارچوب تاکنون عمل کرده‌اند و در این مرحله با دقت نظر توأم با سعه صدر هیأت‌های اجرایی ۱۷ هزار ۵۰۰ نامزد آماده رقابت در انتخابات مجلس دوازدهم هستند که این تعداد نامزد تأیید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است.

امیدواریم هیأت‌های‌های نظارت هم با رعایت اصول و دقت نظر و در عین حال سعه صدر در برخی ردصلاحیت‌ها و عدم احرازها تجدیدنظر کنند تا امکان شرکت و رقابت تعداد بیشتری از نامزدها در این انتخابات مهم فراهم شود.

علی‌رغم همه این تلاش‌ها در جهت سلامت انتخابات، اخیراً یک ائتلاف سیاسی با دسترسی به اطلاعات کاندیداها اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه برای نامزدهای انتخاباتی کرده است.

این اقدام شائبه وجود یک رانت اطلاعاتی برای این گروه خاص را در اذهان نامزدهای انتخابات و جریانات رقیب به وجود آورده که تداوم این رانت اطلاعاتی می‌تواند منجر به فساد سیاسی شود و رقابت سالم را خدشه دار کند.

اقتضای عدالت انتخاباتی و رقابت سالم این است که این اطلاعات باید در زمان مقتضی به صورت یکسان در اختیار کلیه گروه‌های سیاسی، جبهه‌ها، احزاب و حتی مردم قرار گیرد.

اکنون با توجه به اینکه انتشار عمومی این اطلاعات منع قانونی ندارد، در راستای بندهای ۱ و ۱۰ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق عدالت انتخاباتی، شناخت مردم از نامزدها و ارتقا شایسته گزینی - همراه با زمینه‌سازی مناسب - در انتخاب داوطلبان تراز و شایسته جمهوری اسلامی ایران و دارای ویژگی‌هایی متناسب با جایگاه مربوطه، این اطلاعات به صورت رسمی در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر شود تا احزاب و جبهه‌های سیاسی بتوانند به صورت یکسان و بدون تبعیض به آن دسترسی پیدا کنند.

این اقدام می‌تواند ضمن کمک به برنامه‌ریزی احزاب و گروه‌های سیاسی در معرفی نامزدهای تراز انقلاب اسلامی به مردم در کلانشهرها که معمولاً امکان شناخت انفرادی نامزدها سخت است، حرکت در مسیر راهبردهای ۴ گانه امام خامنه‌ای برای انتخابات امسال را تقویت کند.

شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) به منظور تحقق سیاست‌های مشارکت و رقابت در ۲ انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، کلیه ظرفیت‌ها و شبکه‌های خود را در سراسر کشور فعال کرده و امیدوار است با رعایت راهبردهای کلی انتخابات از جانب کلیه برگزارکنندگان و نامزدها و گروه‌های سیاسی، بتواند در این مرحله نیروهای انقلابی، شایسته و جوان را در سراسر کشور به مردم معرفی و در معرض رقابت مثبت با سایر گروه‌ها و نامزدها قرار دهد.

شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان)

پنجشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۲

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز