خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع خبرنگاران:

کشور متعلق به همه ملت ایران است/ برنامه خاصی برای ارائه لیست خاصی ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۶۷

رئیس دولت یازدهم و دوازدهم گفت: برای مجلس شورای اسلامی برنامه خاصی ندارم اما همواره دوستان و احزابی که با من مشورت کردند را ترغیب کردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شرکت کنند و فعال باشند چراکه کشور متعلق به همه ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز پس از ثبت‌نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین انتخابات ملی و کشوری است به دلیل اینکه در سایه این انتخابات نمانیدگان ملت برای خبرگان تعیین می‌شوند تا در روزی که لازم است با رای خود رهبری نظام و امت اسلامی را تعیین کنند.

وی ادامه داد: به همین دلایل این مجلس اثر رای بالاتری دارد. نمایندگان این مجلس هم باید تلاش کنند که وظایف مجلس خبرگان و اهمیت آن را برای مردم تبیین کنند تا آشنایی مردم با آن مجلس بیشتر شود. در دور اول خبرگان کار عظیمی بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام شد و تا امروز هم این مجلس به وظایف خود در چارچوب قانون مشغول بوده است.

رییس‌جمهور پیشین در پاسخ به این سوال که «گفته می‌شد اگر شد به طور ضمنی پیامی مبنی بر تایید صلاحیت دریافت کنید ثبت‌نام خواهید کرد، آیا اکنون چنین پیامی دریافت کرده‌اید؟»  تصریح کرد: من سه دوره نماینده خبرگان بودم و طبیعی است که این دوره هم شرکت کنم. من بارها در معرض آرای ملت بودم، چه سه دوره در خبرگان، چه پنج دوره در مجلس شورای اسلامی و چه دو دوره در انتخابات ریاست جمهوری، این دوره خبرگان هم اعلام آمادگی می‌کنم که در معرض رأی مردم قرار گیرم تا اگر کاری از دست من برآید به وظیفه خود برای کشور عمل کنم.  عهدی با مردم از روز اول داشتم که کنار مردم باشم الان هم به عهدم وفا می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای این انتخابات مانند سال ۹۴ لیستی ارائه خواهید داد، گفت: فعلا بنا بر لیست خاصی ندارم به طور طبیعی در انتخابات‌ها فعالان سیاسی و در خبرگان فعالان حوزی در کنار فعالان سیاسی لیست‌هایی را به مردم می‌دهند اما الان برنامه خاصی برای ارائه لیست خاصی ندارم.

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات مجلس بنا بر حمایت از لیستی دارید، گفت: برای مجلس شورای اسلامی برنامه خاصی ندارم اما همواره دوستان و احزابی که با من مشورت کردند را ترغیب کردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شرکت کنند و فعال باشند چراکه کشور متعلق به همه ملت ایران است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز