خبرگزاری کار ایران

در برنامه هفتم توسعه مصوب شد؛

تکلیف دولت برای اصلاح نظام پرداخت کارانه در چهارچوب بودجه سنواتی/ممنوعیت فعالیت همزمان کادر درمان در مراکز دولتی و خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۳۳۴

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند از طریق اعمال تعرفه مربوط و اصلاح نظام پرداخت کارانه در چهارچوب بودجه سنواتی خدمات ذینفعان را جبران نماید.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۲۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند ث ماده ۶۹ لایحه مذکور با ۱۸۱ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند ث ماده ۶۹ این لایحه؛ کلیه پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان و مشمولان قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت مصوب۱۳۸۸/۱/۳۰ که در استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاه های اجرائی شاغل در ستاد یا مراکز و مؤسسات ارائه خدمات سلامت موضوع قانون مذکور هستند، مجاز به فعالیت انتفاعی پزشکی در مراکز تشخیصی آموزشی درمانی و بیمارستان های بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه با رعایت تبصره (۱) ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳/۱۰/۱۱ یا فعالیت انتفاعی پزشکی در بخش خصوصی مرتبط با حوزه ستادی مربوط به غیر از دستگاه اجرائی خود نیستند، مسؤولیت اجرای این حکم حسب مورد بر عهده وزرای مربوط و رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران است.

در اجرای این حکم دولت مکلف است از طریق اعمال تعرفه مربوط و اصلاح نظام پرداخت کارانه در چهارچوب بودجه سنواتی خدمات ذینفعان را جبران نماید. اجرای این حکم، مشروط به جبران محرومیت از کار در بخش خصوصی و پرداخت حقوق مناسب و تأمین اعتبار در بودجه سنواتی است.

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در توضیح بند ث عنوان کرد: پزشک مسئول و پاسخگوی کسی است که برای او نسخه می نویسد، شما می گویید او در بخش دولتی می تواند خدمات ارائه دهد همچنین در سایر بخش ها این از نظر علمی پذیرفتنی نیست. طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سیاست های کلی سلامت باید اجرایی شود، اگر کارانه ای به پزشکان و کادر درمانی بخش دولتی پرداخت نکنیم آن ها به دلار و سکه دریافتی خواهند داشت. پزشکان فعال در بخش های دولتی در حال حاضر در حال دریافت هزینه خدمات درمانی به صورت پول و کارانه هستند برای جبران دریافتی اندکشان باید قانونی وجود داشته باشد که متاسفانه در حال حاضر چنین قانونی موجود نیست. پول دریافتی کفاف هزینه های زندگی پزشکان دولتی را نمی دهد، نمی توان با این دریافتی ها آن ها را مجبور به ارائه خدمات در مناطق محروم کنیم. این مسئله به دور از عدالت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز