خبرگزاری کار ایران

در نشست سالانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه ٧٧ مطرح شد؛

اراده جدی ایران برای مقابله با گرد و غبار از طریق گسترس همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۵۱

مشاور وزیر امور خارجه بر توجه جمهوری اسلامی ایران به مباحث زیست محیطی و برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در تهران، بر اراده جدی ایران برای مقابله با این پدیده به ویژه از طریق گسترس همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در نشست سالانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه ٧٧ (١٣٤ کشور در حال توسعه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، کشورهای عضو به تبادل نظر در خصوص همکاری‌های توسعه‌ای فیمابین و اولویت ها و راهبرد گروه پرداختند.

در این نشست، محمد صادق فضلی، مشاور ویژه وزیر امور خارجه شرکت و سخنرانی کرد.

فضلی ضمن قدردانی از تلاش‌های کوبا به عنوان رئیس گروه ٧٧ و تبریک به اوگاندا به عنوان رئیس این گروه برای سال ٢٠٢٤، به تشریح اولویت‌های ایران و گروه ٧٧ پرداخت.

مشاور وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر توجه جمهوری اسلامی ایران به مباحث زیست محیطی و برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در تهران، بر اراده جدی ایران برای مقابله با این پدیده به ویژه از طریق گسترس همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بر ضرورت تقویت چندجانبه‌گرایی، وحدت و همبستگی میان اعضا گروه تاکید و در ادامه، به مخالفت با یکجانبه‌گرایی و اقدامات قهری یکجانبه از سوی این گروه تصریح کرد.

وی در خاتمه سخنرانی خود، ضمن تاکید بر ضرورت کاهش و ریشه‌کن کردن فقر، بر اهمیت تغییر شرایط بین‌المللی از طریق توقف اقدامات قهری یکجانبه علیه کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.

نشست وزرای گروه ٧٧ سالانه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز