خبرگزاری کار ایران

حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

کسانی که به اسم آزادی، سلامتی، بهداشت، اقتصاد و اجتماع را به خطر می‌اندازند فاقد سلامت روانی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۱۲

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر بر اثر لباس من و حجاب من و زیور آلات من دلی بلرزد و خانواده‌ای آسیب ببیند این فرد بی‌حجاب و بی‌عفت در برابر همه ضررها مسئول است. کسانی که به اسم آزادی جنبه‌های سلامتی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی را به خطر می‌اندازند مسئول هستند که این افراد فاقد سلامت روانی هستند که در وهله اول باید سلامت آنان را بازگرداند و در وهله دوم باید با قانون جلوی آن‌ها را گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی حاج علی اکبری در نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌‌که شما برادران و خواهران را به تقوا دعوت می‌کنم، گفت: تقوا در روابط اجتماعی نسبت پیدا می‌کند و تعریف می‌شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: هرگاه رابطه‌ای در جامعه شکل می‌گیرد حق و حقوقی دارد. در این میان نقطه آغاز مسئولیت اجتماعی رعایت سلامت روابط اجتماعی است. 

وی ادامه داد: طبق اراده الهی روابط بین انسان‌ها باید سِلم و سلام باشد یعنی افراد جامعه باید احساس ایمنی کنند و خطر نداشته باشند و این حق الناس عمومی است.

علی‌اکبری گفت: اگر‌ از ناحیه ما حق مشروط شد، حتما باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشیم.

وی افزود: در سلامت اجتماعی کسی نباید از قلم و گفتار کسی آسیب ببیند. به طور‌ مثال اگر بر اثر رانندگی من آلودگی صوتی به وجود بیاید و اسباب رنجش دیگران شود، من مسئول هستم. اگر بر اثر لباس من و حجاب من و زیور آلات من دلی بلرزد و خانواده‌ای آسیب ببیند این فرد بی‌حجاب و بی‌عفت در برابر همه ضررها مسئول است. اگر مدیری تصمیم بگیرد و آسیب به وجود بیاورد، آن فرد مسئول است. اگر کسی حیوانی را به عنوان دوست خود در جامعه بیاورد و ناامنی به وجود بیاید و بیماری‌هایی به وجود آورد، مسئول است. کسانی که به اسم آزادی جنبه‌های سلامتی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی را به خطر می‌اندازند مسئول هستند که این افراد فاقد سلامت روانی هستند که در وهله اول باید سلامت آنان را بازگرداند و در وهله دوم باید با قانون جلوی آن‌ها را گرفت.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین جاذبه مغناطیس حسینی است و این حرکت میلیونی با این تنوع به نمادی از عزت حسینی تبدیل شده است. خوشا به حال راهپیمایان که در این ضیافت عاشقانه حضور دارند.

وی افزود: تدابیری که برای زوار خارجی امام حسین علیه السلام صورت گرفته بسیار خوب است. نذر ماشین و آب چه نذر زیبایی است.

خطیب این هفته نماز جمعه گفت: یاد شهدای امنیت را گرامی می‌داریم امسال تعدادی از نیروی انتظامی ما به شهادت رسیدند که شاید تعدادشان به ۵۰ رسیده است.

وی با اشاره به هفته دولت عنوان کرد: هفته دولت فرصتی برای عملکرد دولت است که فرصت خوبی  است. دولت سیزدهم ۲ سال از فرصت خدمتش را پشت سر گذاشت این دولت از نگاه نهادهای نظارتی امین هماهنگ با ارزش‌ها و ارمان‌ها است. طراوات ، نشاط ، امید و می‌توانیم در این دولت مشاهده می‌شود مخصوصا در شخص رئیس‌جمهور. نگاه جهادی و ساده زیستی مخصوصا در رئیس جمهور و کابینه ایشان مشاهده می‌شود. این دولت در شرایط بسیار دشوار و یک دهه رکود اقتصادی کار را به دست گرفت . در مجموع از نگاه‌ نهادهای نظارتی امین تحرک در رشد اقتصادی دراغلب شاخص‌ها دیده شده است.

وی افزود: ایجاد ثبات در بازار طلا و ارز که مساله جدی ما با استکبار است به ثمر رسیده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: جبهه رسانه‌ای را باید قوی کرد. هوشمند سازی باید برایش سرمایه گذاری صورت گیرد . علم کشور باید شتاب گیرد. تدابیر ویژه باید بر بازار صورت گیرد که یک خواسته همگانی است. مبارزه بی امان و سرسخت با مفسدان اقتصادی از خواسته‌های جدی امت و امام ماست. تقویت معیشت اقشار ضعیف از خواسته های مردم است.توجه به آموزش و پرورش بسیار مهم است آنچه که تا کنون بوده است رضایت بخش نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز