خبرگزاری کار ایران

ضرغامی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تاکید رئیس‌جمهور بر جبران عقب‌ماندگی در حوزه پوشاک مناسب حجاب و عفاف/ میانگین مصرف بنزین به ۱۲۷ میلیون لیتر رسیده است/ گرانی بلیط هواپیما و محدودیت ریلی عامل افزایش سفر خودرویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۰۹۴

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه به اظهار نظر رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نسبت به گرانی‌ سفرها، اظهار داشت: میانگین مصرف بنزین در طول روزهای اخیر به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده است و این یک رکورد استثنایی است، محدودیت‌های ریلی و خطوط هواپیمایی باعث شده که مردم به سفر زمینی با خودرو روی بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص بحث حجاب و عفاف، گفت: از جمله وظایفی که برای اماکن متعلق به وزارت میراث فرهنگی مشخص کردیم برگزاری نمایشگاه‌های حجاب و عفاف و البته فروشگاه این محصولات است. کماکان معتقدیم یکی از مشکلات مربوط به حجاب در کشور نبودن پوشاک مناسب، ارزان قیمت، زیبا و مناسب برای دختران جوان و زنان ماست. متاسفانه این نقیصه سال‌هاست که ادامه دارد.

وی ادامه داد: من در جلسه دولت هم در این مورد گزارشی را از نمایشگاه موفق نیاوران ارائه کردم و هم این مشکل را تشریح کردم، آقای رئیس‌جمهور در این رابطه صحبت کردند و ضمن تایید صحبت‌های من به وزیر محترم صمت یادآوری کردند که در این خصوص باید عقب‌ماندگی جبران شود.

ضرغامی تصریح کرد: متاسفانه ما برای زنان پوشاک مناسب عرضه نمی‌کنیم، سالیان دراز است که این مشکل وجود دارد و طرح‌های مختلف و مدل‌های مختلف که جوانان بپسندند و قیمت هم ارزان و مناسب باشد عرضه نکردیم. خود چادر الان قیمت بالایی دارد. ان‌شاءالله با صحبت های آقای رئیس جمهور و تاکید بر جبران عقب ماندگی‌ها این مساله جبران شود.

وی افزود: ما به نوبه خود ماموریت هایی داریم ازجمله در هفته های گذشته ۹ نمایشگاه در استان های مختلف کشور برگزار شده و ادامه خواهیم داد. ما باید کارهای ایجابی خود را به درستی انجام دهیم تا ان شاءالله بتوانیم آنطور که شایسته ملت ماست در بحث حجاب و عفاف به حالت ایده‌آل برسیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه به اظهار نظر رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نسبت به گرانی‌ سفرها، اظهار داشت: میانگین مصرف بنزین در طول روزهای اخیر به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده است و این یک رکورد استثنایی است، در حالیکه ظرفیت و توان تولید بنزین در کشور روزی ۱۱۰ میلیون لیتر است. گزارشی آقای وزیر نفت در دولت ارائه کردند که به علت افزایش سفرها و رونق گردشگری مصرف بنزین خیلی بالارفته است.

وی ادامه داد: یک دلیلی که مردم از وسیله شخصی دارند استفاده می‌کنند این است که بلیط هواپیما گران است، محدودیت‌های ریلی و خطوط هواپیمایی باعث شده که مردم به سفر زمینی با خودرو روی بیاورند و به اینجا رسیده که امروز مصرف بنزین عدد بالایی است و حتی از توان تولید ما بیشتر شده است.

ضرغامی تاکید کرد: من راجع به ضعف این دو حوزه ریلی و خطوط هواپیمایی بارها صحبت کردم و وزیر محترم مربوطه هم همراهی دارند و نیاز است که در این دو حوزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی درخصوص برخی احکام صادر شده اخیر از جمله شستن میت یا مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضداجتماعی برای یکی از بازیگران، گفت: من به قضات و دستگاه قضایی احترام می‌گذارم، بالاخره بر اساس یک مبانی‌ای حکمی صادر می‌کنند؛ منتها ما چون آدم‌های فرهنگی و رسانه‌ای هستیم توصیه‌مان این است که برخی احکام وقتی در فضای اجتماعی مطرح می‌شود بازتاب خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه دخالت در کار دستگاه قضایی نمی‌کنم، نباید بکنم و تخصصی در این کار ندارم. اما وقتی که معتقدیم میت حرمت دارد، تشییع میت احکام و قوانین شرعی دارد و اعتقاد داریم کسی که در غسالخانه کار می‌کند بسیار شریف است و در احکام دینی غسل میت واجب کفایی است، من معتقدم اگر می‌خواهیم کسی را مجازات کنیم جوری در فضای رسانه‌ای مطرح نشود که که این مسئله مورد تنقیص قرار گیرد.

ضرغامی ادامه داد: یا مثلا اینکه یگوییم شما بروید گواهی سلامت روانی بیاورید، خب در این حوزه ببینید توصیه و پیشنهادشان برای مواجهه چیست، معمولا می‌گویند نباید چنین مساله ای را به فرد گفت و به رخ او کشید. اما اگر ما تلقین کردیم که تو مشکل روحی روانی داری و ۲ هفته یکبار برای ما گواهی سلامت بیاور، حتما آن رفتار رسانه ای که من می دانم در قوه قضاییه در بالاترین سطح اعتقاد به این مسائل اخلاقی و رسانه ای دارند، با آن همخوانی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز