خبرگزاری کار ایران

مخبر:

بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان تسریع شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۷۴۳

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به تاخیر صورت‌گرفته برای بازسازی برخی مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان، بر لزوم تسریع و رفع موانع بازسازی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر در دیدار هیئت رئیسه و اعضای فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی، توسعه بخش تعاون را گامی مهم در راستای تحقق شعار سال خواند و بر نقش ویژه تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی به سمت تولید تاکید کرد.

وی در این جلسه از مردمی‌کردن اقتصاد به عنوان کلید تحقق شعار سال یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین ابزارها برای مردمی‌کردن اقتصاد رشد و توسعه تعاونی‌ها در سراسر کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: اگر نقدینگی جامعه به سمت تولید هدایت نشود امکان مهار تورم و رشد تولید فراهم نخواهد شد و تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید نقش بسیار پراهمیتی دارند.

مخبر با اشاره به وجود قوانین بالادستی برای توسعه بخش تعاون تاکید کرد: باوجود ظرفیت‌های قانونی برای توسعه بخش تعاون متاسفانه آن‌طور که باید شاهد رشد این بخش نبوده‌ایم که لازم است در این خصوص آسیب‌شناسی دقیقی انجام شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری توسعه بخش تعاون را یک ضرورت مهم برای کشور خواند و بر لزوم تشکیل کمیته‌ای مشترک از دولت و فراکسیون تعاون مجلس جهت آسیب‌شناسی ضعف‌ها و موانع و تدوین پیشنهادات و راهکارهایی برای رشد و توسعه بخش تعاون تاکید کرد.

مخبر در دیدار مجمع نمایندگان استان هرمزگان نیز گفت: هرمزگان از ظرفیت‌ها و مزیت‌های ویژه‌ای برخوردار و قادر است با اتکاء به این ظرفیت‌ها علاوه بر رفع نیازهای خود، به تامین نیازهای استان‌های همجوار نیز کمک کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به گزارش نمایندگان استان هرمزگان درباره تاخیر صورت‌گرفته برای بازسازی برخی مناطق زلزله‌زده استان، بر لزوم تسریع و رفع موانع پیش روی بازسازی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید کرد.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر استفاده از نیروی انسانی بومی در مقام مدیریتی، اظهار کرد: باید تلاش شود تا از ظرفیت‌ها در استان‌ها استفاده شود و نیروهای انسانی بومی و متخصص در اولویت باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز