خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نظر وزیر کار درباره اصلاحیه قانون کار/ نگاه دولت بر اساس ثبات شغلی و رعایت حقوق کارگر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۵۲۱

وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بندهای لایحه اصلاح قانون کار، در حال حاضر ایده‌هایی هستند که مطرح می‌شوند، چیزی که تبدیل به قانون و ابلاغ شد، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

صولت مرتضوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اصلاح قانون کار و پیشنهاداتی که در این اصلاحیه مطرح شده است و بندی مطرح می‌کند «اخراج کارگران درصورت بروز تخلفات انضباطی تسهیل خواهد شد» و نگرانی‌ها در مورد تسهیل اخراج کارگران به بهانه‌های مختلف، گفت: این پیشنهادات، پیشنهادات اولیه است؛ چند موضوع اساس کار ماست؛ نخست ثبات شغلی کارگران که مهم‌ترین موضوع است، دوم پرهیز از استفاده‌های غیرقانونی و ظلم در حق کارگر.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونق تولید و رعایت حقوق کارفرما را از دیگر موارد مهم و سیاست‌های کلان وزارتخانه متبوعش عنوان کرد و گفت: ان‌شاءالله در همین چارچوب حرکت می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: البته هر طرحی که ارائه می‌شود، قطعا در کمیسیون بررسی می‌شود حک و اصلاح می‌شود به دولت می‌آید و حک و اصلاح‌تر می‌شود و به مجلس می‌رود، آنجا هم بررسی می‌شود و آن چیزی ملاک عمل خواهد شد که به تصویب مجلس برسد. 

مرتضوی اظهار داشت: در حال حاضر این بندها ایده‌هایی هستند که مطرح می‌شوند، چیزی که تبدیل به قانون و ابلاغ شد، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص حمایت دولت از کارگران در اصلاح قانون کار گفت: مهم‌ترین نگاه دولت ثبات شغلی و رعایت حقوق کارگر است و در عین حال حقوق کارفرمایان هم باید رعایت شود. رشد و رونق تولید و افزایش بهره‌وری هم باید مدنظر قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بند دیگر این اصلاحیه مبنی بر این‌که اگر کارگری ۴ سال قرارداد موقت داشته باشد کارفرما باید آن را قطعی کند، اظهار داشت: قرارداد موقت حداکثر باید ۴ سال باشد نه این‌که بگویم اگر ۴ سال قرارداد داشت بعد از آن باید قطعی شود. حداکثر قرارداد موقت نمی‌تواند بیشتر از ۴ سال باشد، اگر قراردادی مثلا بعد از ۲ سال دائم شد، ما ممنون می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز