خبرگزاری کار ایران

زلفی‌گل در حاشیه جلسه هیات دولت:

آموزش عالی دولتی باید نیازمحور باشد/ مردم در دانشگاه‌های غیردولتی می‌توانند هر رشته‌ای را بخوانند/ نظرات و انتقادات دانشجویان در دیدار با رهبری عالمانه و عاقلانه بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۲۶

وزیر علوم گفت: در حوزه آموزش عالی آنجا که مردم خودشان هزینه را تامین می‌کنند، در راستای افزایش دانایی جامعه می‌توانند هر رشته‌ای که بخواهند را بخوانند اما آن قسمت که دولت هزینه آموزش را تامین می‌کند، حتما باید نیازمحور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص ارزیابی و نیازسنجی از رشته‌های آموزش عالی، گفت: ما قبلا پیش‌بینی کرده بودیم که در سال ۱۴۰۲ یک همایش علمی تحت عنوان آموزش نیازمحور و مهارت‌محور برگزار کنیم و از متخصصان آموزش عالی در دانشگاه‌های کشور بخواهیم که نظرات خود را ارائه دهند و از خروجی این همایش استفاده شود که بتوانیم آموزش عالی کشور را نیازمحور کنیم.

وی ادامه داد: در این رابطه دو نکته و مساله وجود دارد؛ نکته اول این است که بخشی که مربوط به دولت است و هزینه آموزش عالی را دولت تامین می‌کند کاملا باید حساب شده و براساس نیازهای جامعه باشد و در بخش دیگر مردم خودشان هزینه آموزش را در دانشگاه‌های غیردولتی تامین می‌کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: خب آنجا که خودشان هزینه را تامین می‌کنند، در راستای افزایش دانایی جامعه می‌توانند هر رشته‌ای که بخواهند را بخوانند اما آن قسمت که دولت هزینه آموزش را تامین می‌کند، حتما باید نیازمحور باشد.

زلفی‌گل در رابطه با جلسه روز گذشته رهبر انقلاب با دانشجویان، گفت: جلسه دیروز رهبری با دانشجویان به نظر من جلسه بسیار خوبی بود و نشان می‌دهد که سال به سال میزان فرهیختگی و فرزانگی دانشجویان ما در حال ارتقاء است و انصافاً مطالبی که دانشجویان عزیزمان ارائه کردند نشان داد که اولا برای آن وقت گذاشته بودند و پخته بود و ثانیا بخش قابل توجهی از نظرات و انتقادات مطرح شده به نظر من عالمانه و عاقلانه بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز