خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران پیشرفت‌های علمی و فنی خود در زمینه هسته‌ای را متوقف نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۶۲۸

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته‌ای را متوقف نکرده است.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی در واکنش به اظهارات تهدید آمیز وزیر امور خارجه آمریکا و نیز مشاور شورای امنیت ملی این کشور گفت: دولت آمریکا باید متوجه مسؤلیت‌های حقوقی و بین‌المللی ناشی از اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران باشد و به پیامدهای سیاسی چنین اظهارات تحریک‌آمیزی بیشتر بیاندیشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کرارا بر ماهیت صلح‌آمیز فعالیت هسته‌ای خود تاکید کرده و گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مؤید آن است و این‌که دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته‌ای را متوقف نکرده و به هر میزان که نیاز توسعه‌ای کشور باشد، مبتنی بر حقوق لاینفک خود به عنوان دولت عضو معاهده عدم اشاعه دنبال خواهد کرد.

کنعانی افزود: دولت آمریکا به خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را برنمی‌تابد و به متجاوزین بشکل قاطع و پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهد.

وی در خصوص ادعای مضحک حمایت آمریکا از مردم ایران نیز اظهار داشت: ریاکاری‌ها را متوقف کنید و هوش سیاسی ملت ایران را دست کم نگیرید.

کنعانی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، مردم ایران یک بار دیگر مشاهده کردند که دولت آمریکا و برخی دیگر از متحدین اروپایی آن، در ابعاد مختلف و تا آنجا که در توان داشتند، سعی کردند تا با تحریک و توسعه اغتشاشات در ایران، امنیت ملت ایران را فدای امیال و اهداف پلید ضدایرانی خود کنند، تصریح کرد: همانند گذشته تیر آنها به سنگ خورد و مردم فهیم ایران دست رد بر سینه آنها زدند.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا و چند شریک اروپایی آن، از تداوم دروغگویی در خصوص مسائل داخلی ایران نتیجه‌ای نخواهند گرفت، اما ایران اقدامات ضدایرانی آنها را مورد محاسبه و پیگیری قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز