خبرگزاری کار ایران

رئیسی در جشنوراه تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی:

محققان و پژوهشگران ما در تولید واکسن کرونا افتخار آفریدند/ همه دستگاه‌ها در کشور برای جذب نخبگان آمادگی کامل دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۷۹

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار جذب نخبگان در دستگاه های یک طی یک سال گذشته، گفت: همه دستگاه ها در کشور برای جذب نخبگان آمادگی کامل دارند و از این امر استقبال می کنند چرا که جذب این نخبگان سرمایه و پشتوانه برای آن دستگاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در بیست و هشتمین جشنوراه تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی طی سخنانی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و برشمردن ویژگی‌های این ماه، گفت: ماه رجب ماه حبل الله و ماه نزول برکات الهی است. در روزگارانی که من و شما زندگی می‌کنیم نسیم‌های رحمتی می‌وزد باید جان خود را در معرض این نسیم ها قرار دهیم تا باعث نورانیت جان و دل ما شود.

رئیس قوه مجریه در ادامه اظهار داشت: این نشست، نشست فرهیختگان، دانشمندان، پژوهشگران و فعالان در عرصه سلامت و بهداشت است.  طبیعتا این نشست یک جلسه نمادین است برای تجلیل از فعالیت های خدمتگزاران در عرصه سلامت و ما هم وظیفه داریم صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم از همه خدمتگزاران حوزه سلامت که به ویژه فعالان این عرصه در ایام کرونا خوش درخشیدند.

وی افزود: مردم ما قدردان زحمات پزشکان و پرستاران و فعالان حوزه سلامت به دلیل خدمات بی‌شائبه در ایام کرونا در حفظ جان مردم هستند. هم کادر درمانی ما یعنی پزشکان و پرستاران هم پژوهشگران و محققانی که در تولید کشور را سرافراز کردند و افتخار آفریدند.

رئیسی در ادامه اظهار داشت: من این جمله‌ای که خدمت رهبر انقلاب از قول دبیرکل سازمان ملل عرض کردم را اینجا هم تکرار می‌کنم. دبیرکل سازمان ملل در ابتدای سخن از من عذرخواهی کرد و خیلی هم با تاکید و تکرار عذرخواهی کرد، ایشان گفت من خیلی تلاش کردم که بتوانم تجریم ها را نسبت به مردم ایران در مواجهه با کووید ۱۹ بردارم اما موفق نشدم. من به ایشان گفتم که آقای دبیرکل امروز ملت ما غیر از اینکه بیش از ۷۰ درصد واکسینه شدند، بلکه با همت و تلاش جوانان و متخصصان ما موفق شدند ۶ محصول داشته باشند و امروز دیگر ما تولیدکننده واکسن هستیم و واردکننده نیستیم. این برای ما افتخار است که تلاشگران ما با خدمات خود ما را به این نقطه رساندند.

وی افزود: ظرفیت بسیاری در این حوزه وجود دارد از جمله افتخارات این است ک بیش از ۹۰ درصد داروها تولید داخل است و بسیاری از تجهیزات اتاق عمل در کشور تولید می‌شود اکنون تجاری سازی شده و بازار خوبی هم دارد.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه بیان کرد: همه این ها محصول دانشگاه است، محصول اساتید دلسوزی است که پژوهشگران و محققان و ایده پردازان را تشویق کردند تا آن ها بتوانند فعالیت کرده و ایده خود را به محصول تبدیل کنند، امروز در دانشگاه باید ایده پردازی مورد تشویق قرار گیرد. عرض کردم که این جلسه یک نشست نمادین است، آنچه که باید به دنبال این نشست باشد حمایت مالی علمی حقوقی و .. در همه عرصه ها از یک محقق و پژوهشگر است؛ به نحوی که پزوهشگر ما بداند در انجام یک کار فناوری پایه و علم پایه دانایی را پایه ریزی کند.

وی ادامه داد: گفته شد که نخبگان مورد حمایت باشد، هم نخبگان باید مورد حمایت باشند هم عموم پژوهشگران و ایده پردازان و محققان.

رئیسی با اشاره به آمار جذب نخبگان در دستگاه های یک طی یک سال گذشته، گفت: همه دستگاه ها در کشور برای جذب نخبگان آمادگی کامل دارند و از این امر استقبال می کنند چرا که جذب این نخبگان سرمایه و پشتوانه برای آن دستگاه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز