خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق خبر داد؛

ورود ۷۰ درصد از زائران خارجی اربعین از مرز مهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۳۴۲

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از ورود بیش از ۳ میلیون زائر خارجی به عراق خبر داد که حدود ۷۰ درصد آنها از مرز زرباطیه ـ مهران بوده است.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از ورود بیش از ۳ میلیون زائر خارجی به عراق خبر داد که حدود ۷۰ درصد آنها از مرز زرباطیه ـ مهران بوده است.

«عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تأکید کرد که ورود و خروج زائران از مرزهای کشور به صورت روان انجام می‌شود.

او گفت که تاکنون شمار زائران خارجی که از گذرگاه‌های مرزی عراق به جز اقلیم کردستان وارد کشور شده‌اند بیش از ۳ میلیون زائر و از مرزهای اقلیم کردستان ۲۰ هزار زائر بوده است.

الوائلی افزود که هم‌اکنون حجم زائرانی که خارج می‌شوند زیاد شده است و خبر داد که در روز یکشنبه (۱۱ سپتامبر) یک و نیم میلیون زائر وارد عراق شده و نیم میلیون زائر خارج شده‌اند.

وی افزود که حدود ۷۰ درصد زائران معادل یک و نیم میلیون زائر از گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) وارد شده‌اند و گذرگاه مرزی شلمچه در رتبه دوم جای دارد.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تأکید کرد که هماهنگی‌های لازم با ستاد عملیات مشترک برای خروج زائران انجام شده است.

همزمان نصیف الخطابی، استاندار کربلا تأکید کرد که برنامه خدماتی و امنیتی زیارت اربعین از چند روز پیش از زیارت آغاز شده و به صورت روان انجام می شود و تاکنون شاهد بسته شدن هیچ مسیری در استان کربلا نبوده ایم.

او گفت که ۱۴ هزار هیئت و موکب در داخل استان کربلا در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

وی تأکید کرد که حدود ۳ میلیون زائر خارجی وارد استان شده اند و پیش بینی می شود که تا روز اربعین تعداد زائران خارجی به ۶ میلیون برسد و افزود که تعداد کل زائران داخلی و خارجی امسال ۲۲ میلیون زائر برآورد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز