خبرگزاری کار ایران

ستاری در سومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی(ع) ارتش:

بیش از ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه دفاع داریم/در زمین دشمن بازی کنیم، می‌بازیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۰۸

معاون‌ علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: اگر بتوانیم نوآوری و خلاقیت خودمان را داشته باشیم موفق می‌شویم؛ اگر در زمین دشمن بازی کنیم خواهیم باخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری در سومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز بیش از گذشته درک می‌کنیم که ارزش علم در فاز دفاعی چقدر می‌تواند مفید باشد. هرکجا تاریخ دفاع مقدس را مرور کنیم و هر پیروزی که به دست آوردیم بر اساس نوآوری شرایط خود به دست آورده‌ایم.  

وی افزود: در عملیات والفجر ۸ به دلیل نوآوری‌هایی که در سیستم دفاعی به وجود آوردیم موفق شدیم ده‌ها هواپیمای جنگی ویژه دشمن را سرنگون‌ کنیم.

ستاری افزود: در آمریکا ارتش هواپیما نمی‌سازد، شرکت‌ها هستند که تجاری سازی می‌کنند. چرا ما نمی‌توانیم محصولات خودمان را به عرضه بگذاریم به دلیل عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که این نکته تا به حال در این بخش مفعول مانده است.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر توسعه شرکت دانش بنیان تاکید داشتند که از آن‌ها حمایت شود. تجاری سازی باید در خصوصی سازی انجام شود.

وی افزود: ما الان بیش از ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه دفاع داریم. بسیاری از شرکت‌های غیرنظامی داریم که محصولاتی دارند که اگر حوزه نظامی بخواهد، می‌تواند آن محصولات را در اختیار آنان بگذارد.

ستاری تصریح کرد: جایگاه شرکت‌ها کجاست که چه طور می‌شود این موضوع را در حوزه نظامی از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد. ما آمریکا نیستیم ما با توجه به اندوخته‌های خودمان باید کار کنیم.

وی افزود: شرکت‌های بزرگی در دنیا و ایران وجود دارد، اگر به آن آدم توجه کنیم، نوآوری و خلاقیت به وجود می‌آورد. اگر فیسبوک به وجود آمد زائده خلاقیت زاکربرگ بود. زاکربرگ است که می‌تواند خلاقیت به وجود بیاورد.

ستاری گفت: هرچقدر بخش دفاعی بتواند سرمایه بخش خصوصی را جمع کند می‌تواند صاحب خلاقیت‌ها و نوآوری خواهد شد. می‌شود فاصله‌ها را با سایر کشورها کم کرد. اگر می‌توانیم پهباد را بسازیم که بشود در جاهایی استفاده کرد این نوعی خلاقیت است. بنابراین می‌توان خلاقیت و‌ نوآوری ایجاد کرد و نقش آدم‌ها در پیشرفت خلاقیت و نوآوری تاثیر بگذارد.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز باید اکوسیستم جدیدی در بخش دفاعی ایجاد کرد. ایجاد سرمایه‌های خطرپذیز،  ایجاد بخش‌های شتاب‌دهنده کسب و کار در حوزه دفاع باید ایجاد شود که باید از بخش خصوصی در حوزه دفاعی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم اکوسیستمی در حوزه دفاعی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که بشود پارک‌های علم و فناوری ایجاد کنیم، صندوق‌های خطرپذیز ایجاد و ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را پایین بیاوریم، انواع بنگاه‌های مالی که بورس و بانک و تکنولوژی جدید رمزارزهای دیجیتال که مفاهیم معمول دارد اما برای ما تازه است، باید از آن‌ها استفاده کنیم. اگر بتوانیم نوآوری و خلاقیت خودمان را داشته باشیم می‌شود موفق شد. اگر در زمین دشمن بازی کنیم خواهیم باخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز