خبرگزاری کار ایران

روح الامینی:

حیف است به دلیل عدم سیاستگذاری صحیح، سرم و اقلام ساده دیگر دارویی را وارد کنیم/ دست و بال مردم را با بیمه قوی باز کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۵۵

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه صنعت داروی ایران طی ۴۴ سال گذشته پاسخگوی نیاز مردم بوده است، گفت: حیف است به دلیل عدم سیاستگذاری درست سرم و اشکال ساده دیگر دارویی را وارد کنیم.

به گزارش ایلنا، عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درخصوص بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: زیبنده نیست در حالی که در ۴۴ سال گذشته صنعت دارو پاسخگوی نیاز مردم بوده است، با عدم سیاستگذاری درست، سرم و اشکال ساده دیگر دارویی را وارد کنیم. زنجیره تدارک، تامین و تولید دارو از ثبت سفارش مواد اولیه و ملزومات تا گمرک و ساخت زمانبر است، لذا باید سازمان های متصل به نظام سلامت بسترسازی کرده و با برنامه ریزی به این مهم کمک کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه دست و بال مردم را با بیمه قوی و دست و پای صنعت را با تولید دارو باز کنید، گفت: برای تولید، نوآوری و صادرات در عرصه تولید داروهای جدید و فناورانه، مردم و پزشکان و نظام سلامت را از داروهای جدید محروم نکنید.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر بهداشت؛ قرارداد بسته اید، فقط سفارش دهنده واکسن دولت است و کارخانه بیکار نبوده آن را بسازد، تا همین امروز قرار بود بخشی از آن را بدهید، اما نداده و مابقی را هم به مرداد ماه موکول کردید، لذا باید گفت در شرایط اضطراری صنعت چطور باید به شما اطمینان کند؟ در حالی که مسئولیت پذیری، پیش بینی پذیری، مدیریت، تعویض اختیار و... بسیار مهم است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قرار ما از ابتدای انقلاب این نبود، در واقع یا نباید کاری را پذیرفت یا اگر پذیرفتید با تمام قوا وارد میدان شوید و از مشورت و برنامه ریزی افراد و عقلا استفاده کنید و دست رد به مشورت خیرخواهان نزنید. همچنین پزشکی را از آن طرف دنیا نیاورید در دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول و متولی دارو کنید و در ادامه توجهی به مشورت خیرخواهان نداشته باشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز