خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

مسئولان کشور در ارائه اطلاعات به آژانس بخیل باشند/ برخی بدشان نمی‌آید این‌ انقلاب سکولار شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۱۵

خطیب موقت جمعه تهران با اشره به دستگیری سارقان بانک ملی ضمن تشکر از نیروی انتظامی از دستگاه قضا خواست که با آنها با اشد مجازات برخورد شود و تاکید کرد: این ها دزد اعتماد مردم هستند چرا که از دزد معمولی هم بدتر هستند. از دستگاه انتظامی کمال تشکر را داریم، ما از دستگیری کسی خوشمان نمی‌آید اما ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان باید با اشد مجازات روبه رو شوند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، سید احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان این‌‌که تقوا در همه جا ضرورت دارد، گفت: تقوا جهت‌دهی زندگی مؤمنان است. 

وی یادآور شد: فردا روز تولد حضرت ثامن‌الحجج حضرت امام رضا علیه‌السلام است. دنیای مباحث در این عرصه وجود دارد. توصیه زیادی برای زیارت امام رضا گفته شده است ، امام رضا علیه السلام گفته کسی که به زیارت من که غریب هستم بیاید در روز قیامت ۳جا به دادش می‌رسم، زمانی که پرونده‌ را دستش می‌دهند. روی پل صراط و هنگامی که اعمالش را می‌سنجند کنارش هستم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخش دوم از خطبه‌هایش بیان کرد: هفته گذشته درگذشت یار دیرین امام حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی را داشتیم، ایشان همیشه پای ثابت نماز جمعه بودند زمانی از ایشان پرسیدم دلیل حضور مداوم شما در این نماز چیست گفتند که فضلیت نماز جمعه که مشخص است اما من این نماز را یادگار امام می‌دانم‌.

وی ادامه داد: حادثه متروپل و قطار مشهد و یزد را داشتیم که قلب همه را به درد آورده است. مقام معظم رهبری فرمودند مقصران این‌حادثه شناسایی شوند و مجازات عبرت آموز صورت گیرد تا شاهد وقایع تلخ نباشیم.

 خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: ساعت یازده و چهل پنج دقیقه زنگ زدند که سارقان صندوق امانات بانک ملی دستگیر شدند اکثر پول‌ها هم برگشته است، من دو حرف دارم؛ که ما از پلیس محترم جمهوری اسلامی کمال تشکر را داریم که از دوشنبه تا امروز این سارقان پست دستگیر شده‌اند، حرف دوم‌این است که دستگاه قضا با سارقان با اشد مجازات برخورد کند.

 وی تاکید کرد: این ها دزد اعتماد مردم هستند چرا که از دزد معمولی هم بدتر هستند. از دستگاه انتظامی کمال تشکر را داریم، ما از دستگیری کسی خوشمان نمی‌آید اما ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان باید با اشد مجازات روبه رو شوند.

خاتمی گفت: با اعزام زائران حج فضای کشور معنوی شده‌ است، زائران بدانند که نماینده ایران هستند بازار گردی را کمتر کنند. حاکمان سعوی بدانند مکه و مدینه برای آنان نیست برای همه مسلمانان است و باید جان همه زائران را حفظ کنند هنوز حادثه منا در خاطر ما هست.

 وی افزود: این هفته مقام معظم رهبری رهنمودهای فراوانی داشتند که هر کدام بابی از حکمت است. پیشنهادم این است برای این که نسل جوان با امام آشنا شود فرمایشات مقام معظم رهبری را در این‌۳۰ سال درباره امام در کتب درسی جای دهند. ایشان فرمودند امام روح انقلاب است و معنی آن این است که اگر امام‌ را از انقلاب بگیریم انقلاب کالبدی بی‌جان است.

خطیب این هفته نماز جمعه تاکید کرد: نگذارید از انقلاب هویت زدایی کنند، برخی بدشان نمی‌آید این‌ انقلاب سکولار شود، یعنی دین از سیاست جدا شود. امام روح انقلاب است و نگذارید روح انقلاب را در جامعه تحریف و کم رنگ کنند.

وی ادامه داد: به امام نامه نوشتند شما مسئله جنگ را حل کردید مسئله انقلاب را حل کنید اما ایشان جواب نداد، این نشان دهنده چیست؟ امام‌ با نفرت از آمریکا در قبلش از دنیا رفت.

خاتمی‌ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری گفتند نگذارید ارتجاع در کشور به وجود بیاید.

وی افزود: دو نوع فضای مجازی داریم ‌که یکی در اختیار روحانیون و نیروهای حزب‌اللهی وجود دارد که از این ابزار در جهت مبارزه با دشمن استفاده می‌کنند. فضای دیگر فضایی است که در اختیار آمریکا است که خط می‌دهد ما با این‌فضا مخالف هستیم ما با فضای مجازی که ابزار است هیچگاه مخالف نبودیم اما با فضای مجازی که در اختیار آمریکا است مخالف هستیم.

 وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نگذارید کشور به بن‌بست برسد اول انقلاب هم این را می‌گفتند که امام فرمودند این گونه نیست.

 خاتمی با اشاره به  قطعنامه شورای حکام گفت: بلاخره با گزارش غلط بازرس و آژانس اتمی قطعنامه ضد ایرانی را صادر کردند، البته قبل از صدور این قطعنامه مدیر کل آژانس به سرزمین‌های اشغالی رفت و با همکاری این رژیم قطعنامه را علیه ما صادر کردند. 

وی ادامه داد: قطعنامه پخت شده رژیم صهیونیستی است. مسئولان کشور در ارتباط با دادن اطلاعات به آژانس بسیار بخیل باشند چرا که این‌ها گزارش به صهیونیست‌ها می‌دهند که مراکز هسته‌ای را بزنند و دانشمندان ما را ترور کنند.

 خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: این قطعنامه برای این است که ما در مذاکرات امتیاز دهیم ما ۴۰ سال است که امتیازی ندادیم، ملت ایران‌ حسینی است به کسی باج نمی‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز