خبرگزاری کار ایران

مصطفی الکاظمی:

تفاهم میان ایران و عربستان به زودی حاصل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۸۵۱

نخست‌وزیر عراق می‌گوید که به زودی توافق میان ایران و عربستان حاصل می‌شود.

به گزارش ایلنا، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الصباح» درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوهای ایران و عربستان که با وساطت عراق در حال انجام است، اظهارنظر کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت وساطت بغداد میان ایران و عربستان و اینکه آیا گفت‌وگوهای جدیدی در آینده برگزار می‌شود یا نه، گفت: عراق منافع مستقیمی در تحقق تفاهمات میان کشورهای منطقه و ایجاد ثبات منطقه‌ای دارد.

الکاظمی تاکید کرد: به دلیل اینکه روابط خوبی با ایران و عربستان و دیگر کشورهای منطقه داریم توانستیم فضای گفت‌وگوهای مثبتی را در عراق ایجاد کنیم که بسیاری از آنها اعلام نشده است.

وی افزود: برادرانمان در عربستان سعودی و ایران با مسئولیت بسیار بالا و با توجه به مقتضیات شرایط کنونی منطقه در پرونده گفت‌وگوهای دوجانبه در حال تعامل هستند. ما اطمینان داریم که توافق ان‌شاالله نزدیک است.

الکاظمی همچنین گفت: ضمن این‌که یک پیشرفت واقعی و گسترده در روابط بین همه کشورهای منطقه، به پشتوانه اعتقاد راسخ و حسن نیت در پیش خواهد بود. چراکه آینده منطقه در گرو شروع به نگریستن به آن به عنوان یک سیستم  دارای تلاقی منافع و همگرا و نه متقاطع  است و این سیستم نمی‌تواند خود را وقف ساخت و ساز اقتصادی کند و بدون حل مشکلات و به صفر رساندن بحران‌های آن، خود را به توسعه جهانی برساند.

تاکنون پنج دور گفت‌وگوهای ایران و عربستان به وساطت عراق و با هدف از سرگیری روابط دوجانبه برگزار شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز