خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

حق نداریم در فضای سیاسی انواع برچسب‌ها را نسبت به یکدیگر به کار ببریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۷۸۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز در ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین با انتقاد از شرایط زندگی روزمره که فرصت بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان را از افراد می‌گیرد، گفت: حضرت آقا حدود یک ماه و نیم قبل در جلسه‌ای که با دست اندرکاران همایش گام دوم از منظر قرآن و احادیث داشتند فرمودند ما الان وسط میدان هستیم و باید به راه خود نگاه کنیم؛ ما اگر در ابتدای انقلاب فرصت این را داشتیم که نگاه کنیم و تفکر کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم قطعاً وضعیت ما بهتر از حالا بود. اگر از همان موقع مسائلی مانند تهاجم نظامی یک همسایه ناباب یا تحریم پیش‌بینی می‌شد بهتر عمل می‌شد.

وی ادامه داد: ایشان همچنین اظهار داشتند اکنون هم باید گروهی باشند که خطرات و تهدیدهای پیش‌رو را پیش‌بینی کنند البته باید علمی باشد.

پورمحمدی در ادامه عنوان کرد: برخی می‌گویند در خیلی از مدل های حکومتی و سیاسی هرکدام از این دوره‌های زمانی و اعداد یک معنا و عنوان دارند، مثلاً جمهوری دوم یا هرچه مانند آن. این عدد ۴۰ سال هم مشابه آن است که یک انسان اگر بخواهد به بلوغ فکری برسد ۴۰ سال زمان نیاز دارد. امروز ما با پختگی لازم با سرمایه‌ها و اندیشه‌ها و تجربه‌ها باید برای گام دوم و ۴۰ سال دوم برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که حضرت آقا فرمودند در مسایل اقتصادی مشکلاتی داریم البته دستاوردهایی هم داشتیم، متاسفانه ما به این مسأله خیلی کم توجه کردیم و بیشترین خودزنی‌ها و تحقیرها از جانب خودمان صورت گرفته است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از جو حاکم بر فضای سیاسی کشور، بیاییم با خدا توکل کنیم و با حسن ظن به همدیگر نگاه کنیم، این همه در قرآن بدبینی، دروغ، فتنه، خلف وعده و... را فساد در جامعه عنوان می‌کند. ما نیز باید عرصه را برای فعال شدن تمام ظرفیت اجتماعی، انسجام ملی، توان ملی، قدرت ملی و... به کار گیریم. رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در اسفند ماه ۸-۹ بار تعابیر با پسوند ملی بکار بردند.

وی ادامه داد: متاسفانه در عرصه سیاسی کشور همواره نگاه یا سوءظن و اتهام وجود دارد، آن‌ها که کنار رفتند با بدبینی نگاه می‌کنند و گروهی هم نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند. انواع برچسب‌ها اعم از تندرو و رادیکال از یکسو و از آن طرف نفوذی، بازی‌ خراب‌کن و ... این‌ها را بدون سند نسبت به یکدیگر کار می‌برند. ما حق نداریم این ها را اینطور بی محابا نسبت به افراد جامعه بکار ببریم.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم از فرصت رمضان برای احیای اخلاق نبوی استفاده کنیم و از خدا بخواهیم شب های قدر را ایام تحول در فکر و عمل ما قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز