خبرگزاری کار ایران

عارف: / تکرار /

پاسداری از دستاوردهای حماسه سیاسی جز از مسیر قانونی و مدنی محقق نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۵۵۷

امید و اعتماد مردم و خود باوری جوانان، مهمترین و حیاتی ترین سرمایه امروز است تا عقلانیت و تدبیر دوباره ریشه دواند و فرصت اثر گذاری یابد.

رییس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: پاسداری از این دستاوردها و توسعه سرمایه اجتماعی جز از طریق ایجاد مشارکت جدی جوانان و نظارت و حضور آنان درامور، میسر نخواهد بود و این مهم جز از مسیرهای شناخته شده قانونی و مدنی محقق نخواهد شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن پیام محمد رضا عارف به اولین گردهمایی شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان در ادامه می آید:

برگزاری اولین گرد همایی جوانان بنیاد امید ایرانیان و همچنین میلاد باسعادت نهمین امام معصوم(حضرت جواد الائمه) راتبریک می گویم و امیدوارم از فیوضات ماه عزیز رجب حداکثر بهره را ببرید.

عنایات خداوند بزرگ همواره پشتوانه تلاش و همت شما جوانان عزیزاست به ویژه هر زمان که برای هموار تر شدن مسیر رشد کشورمان، منادی امید و اصلاح شده اید. یکی از جلوه های این عنایت خداوندی و همت شما جوانان, حضور تحسین برانگیز و تلاش امید آفرین شما در تحقق حماسه سیاسی سال ۹۲بود که بی شک نقطه عطفی روشن برای تاریخ کشورمان قرار گرفت.

متاسفانه سالهای گذشته دو چراغ روشنی بخش جامعه و کشورمان رو به زوال و نحیفی رفته بود. اول؛ چراغ خرد ورزی و تدبیر در بخشی از بدنه اجرایی کشور و دوم؛ چراغ امید در جامعه و در بین فعالین اجتماعی و جوانان. من به عنوان معلمی کوچک، قدردان نقش آفرینی تاریخی شما جوانان هستم که فراتر و پیش رو تر از فعالان سیاسی, زمینه ساز حماسه تاریخی ۲۴ خرداد شدید.

همانطور که شما جوانان و دانشجویان روزها وماههای قبل از ۲۴ خرداد ۹۲ ضرورت بازگشت این روشنی ها را درک کردید و فعالانه برای بازگشت امید و عقلانیت تلاش نمودید، امروز هم وظیفه دارید از دستاوردهای ارزشمند آن پاسداری کنید. امید و اعتماد مردم و خود باوری جوانان، مهمترین و حیاتی ترین سرمایه امروز است تا عقلانیت و تدبیر دوباره ریشه دواند و فرصت اثر گذاری یابد.

انجام این وظیفه یعنی پاسداری از این دستاوردها و توسعه سرمایه اجتماعی جز از طریق ایجاد مشارکت جدی جوانان و نظارت و حضور آنان درامور، میسر نخواهد بود و این مهم جز از مسیرهای شناخته شده قانونی ومدنی محقق نخواهد شد. لذا معتقدم ساز و کار مناسب وضروری برای تحقق این هدف، توسعه نهادهای مدنی و احزاب و کادر سازی برای حضور نسل سوم انقلاب اسلامی در به دست گرفتن جریان مدیریتی و اجرایی کشور است.

ضمن آنکه امیدوارم امکان فعالیت و اثر بخشی برای همه نهادهای مردمی و احزاب فراهم شود و موانع ومشکلاتی که در سالهای گذشته پیش روی فعالیت برخی از احزاب و تشکلهای مردمی به وجود آمده است مرتفع گردد، شاهد توسعه فعالیتها و اثربخشی روز افزون فعالیتهای تشکیلاتی شما جوانان مسئولیت پذیر باشیم.

شخصا معتقدم که اصلی ترین راه ارتقای جامعه و رسیدن به پیشرفت و توسعه مورد نظر در اسناد بالادستی کشور، مشارکت جدی جوانان و توسعه نهادهای غیر دولتی و حضور احزاب قدرتمند و مرتبط با توده های مردم است. از این رو، عزم شما عزیزان در تشکیل، توسعه و استمرار شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان تلاشی ستودنی و البته ضروری است. قطعا ضمن آنکه نقش آگاهی رسان و ارتباط با توده های مردم وحفظ امید و اعتماد ایشان را برعهده خواهیدداشت، شناسایی و پیگیری مطالبات مردم را نیز وجه همت خود قرار خواهید داد در این راه من نیز به عنوان یک معلم و عضوی از دریای خروشان مردم و جریان اصیل اصلاح طلبی، همراه شما خواهم بود.

ارادتمند، محمدرضا عارف

۱۸ اردیبهشت ۹۳

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز