خبرگزاری کار ایران

مسئول مرکز راهبردی سپاه:

خواندن تفکر دشمن در فرهنگ دفاعی ما حاکم شود

کد خبر : ۱۰۸۷۳۴

مجموعه اقدامات تامینی برای نهادی که مدعی است تهدیدات ناهمطرازی دارد بزرگترین مزیت استراتژیک است.

مسئول مرکز راهبردی سپاه با اشاره به اهمیت ایمنی و اقدامات تامینی در نیروهای مسلح گفت: بخشی از توان نیروهای مسلح در گرو اقدامات تامینی است به نحوی که آنان را در سطوح مختلف از چشم دشمن دور نگه دارد، از این رو نیروهای مسلح را می‌توان پرچمدار و الگوی ایمنی و اقدامات تامینی در کشور دانست.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار دکتر علی اکبر احمدیان در دومین همایش سراسری ایمنی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع ایمنی در نیروهای مسلح گفت: اهمیت موضوع ایمنی در نیروهای مسلح به این خاطر است که نیروهای مسلح بیش‌ترین نماد حاکمیت در یک کشور می‌باشند از این رو آنان را می توان پرچمداران ایمنی در کشورها دانست.

وی افزود: مسئله ایمنی در نیروهای مسلح از جنس مسائل نظری نیست، عینی و واقعی است و نیروهای مسلح می‌بایست در مسائل ایمنی به عنوان الگو و پرچمدار حرکت کنند.

مسئول مرکز راهبردی سپاه با بیان این‌که در نیروهای مسلح در مباحثایمنی با دو جریان مواجه‌ایم گفت: بخشی از این جریان مربوط به امور تکرارپذیر و رویه‌ها است و بخشی دیگر مربوط به امور خلاقانه می‌باشد که در روش‌های خلاقانه باید ایمنی خلاقانه هم مدنظر واقع شود.

احمدیان با بیان این‌که بدون نظام یافتگی به ایمنی دست نخواهیم یافت، گفت: هر امری در نیروهای مسلح که نظام یافتگی ندارد ایمنی هم ندارد و به امور تصادفی و سلیقه‌ای تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که اولویت اول در ذهن و فکر متولیان ایمنی سازمان‌ها می بایست نظام یافتگی و شناسایی و سازماندهی اموری که نظام یافته نیستند، باشد اظهار کرد: باید مرز‌بندی و تفکیک صورت گیرد که چه اموری باید بر اساس الگوها انجام شود و چه اموری را باید خلاقانه عمل و هدایت کرد.

مسئول مرکز راهبردی سپاه با اشاره به اقدامات تامینی که سپاه آنرا به بخش ایمنی خود افزوده گفت: مجموعه اقدامات تامینی برای نهادی که مدعی است تهدیدات ناهمطرازی دارد بزرگترین مزیت استراتژیک است.

وی همچنین افزود: وقتی تهدیدی ناهمطراز می‌شود اقدامات تامینی از نقش ویژه و مهمی برخوردار می شود که در این نبردها زمانی توانمندی ها کارآمد و کارساز هستند که از دید دشمن پنهان بماند و احساس غافلگیری و پنهان بودن خاصه‌ها از دید دشمن مبنای یک راهبرد بزرگ است.

احمدیان در پایان با تاکید بر این‌که حرکت غافلگیرانه و خواندن تفکر دشمن باید در فرهنگ دفاعی ما حاکم شود، گفت: بخشی از توان نیروهای مسلح در گرو اقدامات تامینی به نحوی که در نیروهای مسلح در سطوح مختلف از فکر و اندیشه تا تاکتیک تکنیک و عمل از چشم دشمن دور بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز