خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امورخارجه:

افق‌های مثبتی برای همکاری ایران و عربستان وجود دارد

کد خبر : ۱۲۲۶۴۷

برخی افراد دیدگاه‌هایی دارند و اقدامات منفی را انجام می‌دهند که می‌تواند تاثیرات منفی بر ملت‌های منطقه داشته باشد اما این مساله رابطه دوستی میان کشور‌ها را ضایع نمی‌کند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت که ایران و عربستان دو همسایه مهم در منطقه به شمار می‌روند که از توانایی‌های زیادی برخوردارند و اگر از این توانایی‌ها در راستای خدمت به منافع ملت‌ها به کار گیرند، ماحصل آن مثبت و بسیار بزرگ خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حسین امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با روزنامهٔ لبنانی السفیر بیان کرد: می‌دانیم که ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نگاه مثبت، عادلانه و برابری در قبال ایران و همه منطقه دارد، اما برخی افراد دیدگاه‌هایی دارند و اقدامات منفی را انجام می‌دهند که می‌تواند تاثیرات منفی بر ملت‌های منطقه داشته باشد اما این مساله رابطه دوستی میان کشور‌ها را ضایع نمی‌کند.

او ادامه داد: مهم این است که رهبری عربستان از دیدگاه‌های مثبتی برخوردار است و ما بر این باوریم که افق‌های مثبتی برای همکاری میان دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد.

امیرعبداللهیان گفت: حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران از‌‌ همان روز اول انتخابش پیام دوستانه‌ای را برای عربستان ارسال کرد و در واقع بر این باوریم که مشکل جدی میان ما و عربستان در مسایل دو جانبه وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز