خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان مطرح کرد؛

بهره مندی ۱۴ خانوار از زمین طرح جوانی جمعیت/ وجود بیش از ۲۶ هزار واجد شرایط مسکن ملی در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۹۸۹

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: طبق مصوبه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکنون به ۱۴ متقاضی در سمنان زمین واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی رجبی مدیر کل راه و شهرسازی سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی قانون جوانی جمعیت در اواخر سال گذشته به اداره کل ابلاغ شده است، افزود: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کسانی که فرزند سوم و یا فرزند سوم به بعدِ آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ متولد شده باشد یک قطعه زمین به مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع با قیمت تمام شده واگذار می‌شود.

وی افزود: این زمین به طور انفرادی و به صورت هر نفر ۳ دانگ  به پدر و مادر فرد متولد شده تعلق می گیرد و مبلغ آماده سازی و قیمت زمین به اقساط سالانه تقسیم بندی شده و با تنفس دو ساله و بدون کارمزد است.

 رجبی اظهار کرد: این شرایط شامل افرادی که فرم جیم آن ها قرمز می باشد هم می شود و همچنین خانواده هایی که چهار فرزند زیر ۲۰ سال و چهار قلو دارند هم می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

وجود ۲۶ هزارو ۳۶۹ واجد شرایط مسکن ملی در سمنان

 مدیرکل راه و شهرسازی  سمنان با بیان اینکه سهمیه اداره کل راه و شهرسازی سمنان( به جز شهرستان های شاهرود و میامی و شهر جدید ایوانکی) از طرح نهضت ملی مسکن  ۳۸ هزار و ۱۲۲ نفر بوده است، گفت: از این تعداد ۲۶ هزارو ۳۶۹ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

 وی افزود: نداشتن سابقه مالکیت دولتی، نداشتن سابقه مالکیت شخصی از تاریخ اول  فروردین ۹۵، تاهل و داشتن پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، از شرایط متقاضیان است.

 رجبی اظهار کرد: مجردهای مرد بالای ۴۵ سال ، مجرد های زن بالای ۳۵ سال و همچنین مجردهای مرد بالای ۲۳ سال به شرط تاهل در زمان تحویل واحد، نیز جزو واجدان  شرایط مسکن ملی می باشند.

 وی با بیان اینکه ۴ هزارو ۳۲ نفر از واجدان شرایط، مبلغ ۴۰ میلیون آورده اولیه را واریز کرده‌اند، گفت: مبلغ تسهیلات بانکی برای مسکن ملی ۵۵۰ میلیون تومان در همه شهرها است که سود بانکی تسهیلات نیز از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

 مدیر کل راه و شهرسازی  سمنان اظهار کرد: بازپرداخت تسهیلات بانکی  ۲۰ سال و دوران مشارکت آن دو سال است و مبلغ اقساط نیز مطابق ۴۰ درصد حقوق و دستمزد متقاضی و بازپرداخت آن در ۵ سال اول به صورت پلکانی می باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز